Jump to content

Hvor viktig er merkeverksted..?

R.O

Recommended Posts

Nå skal båten min etterhvert i opplag hos en marina jeg har god erfaring med, men de driver primært med mindre båter og utenbords motorene. Jeg gjør litt selv, og har relativt grei oversikt, men ferskvannsljøring og vinterkonservering av en Volvo D4 er blandet tingene de skal gjøre. Er det noe enhver båt mekaniker/marina  kan, eller bør man få båten over til noen som driver med VP..?  

Vanlig vedlikehold bør alle marinaer kunne. Slik som å gjøre vinterkonservering, bytte anoder, bytte olje, bytte filtere. 

Men med "service" så tenker jeg å sjekke motoren mer grundig som etter produsentens anbefaling, og da ville jeg valgt et merkeverksted eller et verksted som har tilgang til samme info som merkeverksted. De som holdes oppdatert av Volvo Penta. 

Så jeg skiller mellom det årlige standard vedlikeholdet, og det jeg tenker på som service.

Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO)
Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...