Jump to content

Prosjekt M/S Bastard meningsmåling

Spinnaker

Recommended Posts

Her har prosjektet gått over lang tid, og fremdriften er det så som så med, så jeg lurer nå på om denne båten noengang kommer på vannet? Eller om den kommer til å gå igjen her på forumet som et spøkelse?

Er ikke stygt ment!

Dette må vi stemme over.

:flag:

[Moralens glade vokter!]

[Vinner OT-forum entusiast 2010]

[ ->>>>------------> Tilbake på OT 12.10.11 ]

Om den blir helt ferdig er keg litt usikker på da det stadig dukker opp forbedringspotensiale på slike prosjekt. Det som er dumt ved ferdigstillelse er at vi mister en fin tråd

Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid

Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I)

Båten blir sikkert ferdig og satt på vannet. Etter å ha inspisert den i sommer er jeg ikke i tvil om det. Den godeste Per Chr har jo lagt ned så mye arbeid i prosjektet, så han kan da ikke gi seg nå selv om det har dukket opp enkelte problemer underveis. Saken er vel den at alt til båt koster masse penger, så mitt inntrykk er at for å finansiere det må han vel ta på seg en del andre strøjobber for å få det til å gå rundt. Og da tar jo ting fort litt lengre tid enn planlagt.

Tror denne båten vil vekke oppsikt når den først kommer i sitt rette element. Og den er så solid bygget at den vil tåle det meste av juling uansett. Maken til grove dimensjoner i et skrog har jeg knapt nok sett før. :eek:

Nei, bare stå på med Bastarden, det blir nok bra til slutt! :yesnod:

(Og når den har kommet på vannet blir det nok en inspeksjon igjen. :wink: ) :cheers:

Matilda var hagebåt i tre år før hun igjen fikk vann under kjølen. Slike ting tar tid, men jeg har tro på at Bastarden kommer på vannet. En ting til, jeg fikk også mange mer eller mindre sleivete spørsmål om båten snart var ferdig... svaret mitt var og er : Når jeg anser båten min som ferdig kan jeg like gjerne selge, for da er jeg lei! En trebåt er etter min erfaring en gjenstand for evig forandring... litt av kosen med slik båt. Stå på Bastard!!!!!! :cheers:

I am the Captain of this ship, and I have my wifes permission to say so...

Kragerø 26 med Sole SM616 

Stemte ikke noe da jeg ikke ser nytte i denne pollen ut over ren underholdningsverdi. Jeg synes det er lagt ned for mye arbeid i prosjektet til Bastard30000 til at han har fortjent at det lages underholdning av sluttførelsen. Kall meg gjerne hårsår, men jeg vet så altfor godt at det tidvis kan være ganske knekkende når man innser at ting ikke er i nærheten av å gå slik man hadde tenkt og ønsket. Er man nede for telling av økonomiske årsaker, mangel på tid, eller annet, kan det siste man trenger være at andre begynner å synse om ferdigstillelsen av prosjektet. Som mange andre her i forumet, har jeg gledet meg stort over M/S Bastard tråden så langt, og ser fram til flere bilder etter hvert som det begynner å røre på seg igjen. Heldigvis ser det ut som pollen går helt klart i Bastard30000 sin favør, så da får vi håpe pollen blir en moralsk støtte ved videre arbeide :smiley:. Men et slik utfall kunne sannsynligvis ikke forutsies med sikkerhet ved pollens oppstart. Stå på Bastard30000 - la oss håpe flere slenger seg på gampeprosjekter og rapporterer i forumet på samme måte som du og flere andre. Så får værforhold, økonomi, ledig tid, overskudd, helse og annet styre framdriften!

Hyggelig tråd dette Per Chr.!

Den hadde sitt høydepunkt i mai/juni skiftet. Da kom treffbåten Fia på banen.

Tror per Chr. får båten på vannet hvis han ikke tar på seg så mye ekstraarbeide for naboer og venner.

Lykke til videre, Per Chr.!

Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Det er klart bastarden kommer på vannet. Det er bare om å gjøre at man inser at øynene jobber raskere enn kroppen, og at det mange ting som dukker opp underveis. Ta den tiden du trenger du Per Chr. Det skal bli moro å se "skipet" ferdig.

Båthistorikk fra 1959: Tresnekke, 20 fot, Penta 2 sylinder, bensin. Trebåt, klinkbygget, 16 fot, Johnson 5.5 HK. Mørebas 16 fot, Johnson 25 HK. Trifoil 15 fot, Mercury 35 HK. Trifoil 17 fot, Mercury 65 HK. Myra 21, Volvo MD2B. Furuholmen 30, Farrymann 30HK. Skarpnes 30, Volvo MD40B. Broom 37 Ocean, 2x Perkins 6.356 HM. GibSea 522 Master, genoa, 96 kvm, storseil, 54 kvm, Perkins 4.236, 80 HK.

Selv jeg som ikke har noen interesse for trebåter,er helt på viddene når det gjelder ord og uttrykk og totalt uvitende når det kommer til motor har lest hvert eneste innlegg i bastard tråden.

Vi som leser gleder oss over optimismen og framgangen og lir oss gjennom skuffelsene.

Det er en dokumentar som handler om mye mer enn båten.

Stå på bastard :-) !

Den blir satt ut før den er ferdig og ikke ferdigstilt?

Dette ble mitt svar, av egen erfaring blir du ALDRIG ferdig med å rydde i andres gammle mislighold.

slik er det bare..

Teori er når man vet alt og ingenting stemmer.

Praksis er når alt stemmer, men ingen vet hvorfor.

Praksis og teori forent: Ingenting stemmer, alt fungerer og ingen vet hvorfor.

Dette var koselig lesing med mange lovord.

Syns pollen er litt artig jeg da :lol:

Fikk tilbud om skøyte i går :eek:  men jeg sa nei, har ikke tid akkurat nå.

Jeg synes det er morro å følge utviklingen av Basard. Om båten kommer på vannet håper jeg. Etter det jeg har forstått så handler Bastard mye på H Bygg, og for Roy's del som eier den butikken håper jeg jo at prosjektet pågår for alltid, og i det perspektivet var det jo synd at du sa nei til den skøyta :wink: Redigert av Bitteliten (see edit history)

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...