Jump to content

Edit History

dennrick

dennrick

Jeg likte tipset til EiSvin over om «mer». Jeg tok også en jolletur rundt på holmen igår og tittet litt, og fant litt inspirasjon. Mange hadde flere anker ute i ulike vinkler. 

Endte med at jeg tok scooteren inn til Seasea i Strömstad siden vinden skulle pendle mellom SV og S og SØ (7-8) på kvelden og natten (rett i skutesiden mot overfornevnte grunne). Jeg ville ikke ha en ny kjip kveld med «luring». Kjøpte 15kg Bruce kopi, 3m kjetting, og 40m blytau. Fordelen med tauet er jo at det er lett å få langt ut med jolla.

Kunne jo ha flyttet oss, men er sammen med et par andre båter. Vi gliste heller litt av at jeg brukte 24 timer på å fortøye før jeg var fornøyd?

dennrick

dennrick

Jeg likte tipset til EiSvin over om «mer». Jeg tok også en jolletur rundt på holmen igår og tittet litt, og fant litt inspirasjon. Mange hadde flere anker ute i ulike vinkler. 

Endte med at jeg tok scooteren inn til Seasea siden vinden skulle pendle mellom SV og S og SØ (7-8) på kvelden og natten (rett i skutesiden mot overfornevnte grunne). Jeg ville ikke ha en ny kjip kveld med «luring». Kjøpte 15kg Bruce kopi, 3m kjetting, og 40m blytau. Fordelen med tauet er jo at det er lett å få langt ut med jolla.

Kunne jo ha flyttet oss, men er sammen med et par andre båter. Vi gliste heller litt av at jeg brukte 24 timer på å fortøye før jeg var fornøyd?

• Create New...