kosl Startet 22.Juli.2019 Del på Facebook Startet 22.Juli.2019 Hei Har en Scand Atlantic hvor en kan velge hvilken tank som en skal ta diesel fra. Jeg har kjørt med åpne kraner hele tiden, men det har altid blitt tatt mere fra stb. tank, noe som gjør at båten krenger litt til bb. når vi ligger i havn. Trenger gode tips på hvilken kran som skal lukkes/åpnes for å ta kun fra bb. side - se vedlagt bilde, øvre del av bildet er bb. og nedre kant av bilde er stb. På fothånd takk!! Kjell Ove Sitér dette innlegget Link to post
softice Svart 23.Juli.2019 Del på Facebook Svart 23.Juli.2019 Jeg har selv en Atlantic og jeg skifter tank efter hver sejllads, derved får jeg et nogenlunde lige forbrug af diesel i tankene. Den ene kran er til retur og den anden er til forbrug. Du skal lukke det ene sæt så returen går tilbage i samme tank. Sitér dette innlegget Link to post
bellen Svart 23.Juli.2019 Del på Facebook Svart 23.Juli.2019 Om begge tankene står åpne, så skal nivået i begge tankene utligne seg etter trimmen på båten. Om båten ligger litt til ene siden, så foreslår jeg å fjerne vekt på den siden, eller tilføre vekt på andre siden så båten ligger beint i vannet. Sitér dette innlegget Link to post
kosl Svart 23.Juli.2019 Emnestarter Del på Facebook Svart 23.Juli.2019 softice skrev for 9 timer siden: Jeg har selv en Atlantic og jeg skifter tank efter hver sejllads, derved får jeg et nogenlunde lige forbrug af diesel i tankene. Den ene kran er til retur og den anden er til forbrug. Du skal lukke det ene sæt så returen går tilbage i samme tank. Takk for svar, lukker du da begge kranene på feks. på en side da? Har du bilde også kanskje? Sitér dette innlegget Link to post
softice Svart 23.Juli.2019 Del på Facebook Svart 23.Juli.2019 Ja jeg lukker begge kraner på den ene ide. Her er de godt nok åbne alle 4. Sitér dette innlegget Link to post
kosl Svart 23.Juli.2019 Emnestarter Del på Facebook Svart 23.Juli.2019 Takk for info!! Mvh. Kjell Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.