Jump to content

Edit History

seilfred

seilfred

Kan legge til at jeg selv endte med å rulle seilet opp og ned, men hadde singel line rev på spekkhuggeren. Det funka greit. En fordel med å rulle ned, er at seilet ikke faller ned i en stor uoversiktlig klump som faller ned fra bommen osv., men du må frem på masten for å gjøre det. 

Alt i alt kan jeg for egen del konkludere med at det jeg har vært mest fornøyd med er lazybag og slab-reef som jeg har nå. Et velfungerende singel line hadde heller ikke vært å forakte. 

Du må forresten ta av lazyjacks om du skal rulle, så det er litt et "enten eller" spørsmål.. Et singel-line reef kan du muligens rulle inn med seilet, det var sånn jeg gjorde det den gang.., men jeg er ikke sikker på jeg sterkt vil anbefale det.

seilfred

seilfred

Kan legge til at jeg selv endte med å rulle seilet opp og ned, men hadde singel line rev på spekkhuggeren. Det funka greit. En fordel med å rulle ned, er at seilet ikke faller ned i en stor uoversiktlig klump som faller ned fra bommen osv., men du må frem på masten for å gjøre det. 

Alt i alt kan jeg for egen del konkludere med at det jeg har vært mest fornøyd med er lazybag og slab-reef som jeg har nå. Et velfungerende singel line hadde heller ikke vært å forakte. 

Du må forresten ta av lazyjacks om du skal rulle, så det er litt et "enten eller" spørsmål.. Et singel-line reef kan du muligens rulle inn med seilet, det var sånn jeg gjorde det den gang..

• Create New...