Geirij Startet 23.Juli.2019 Link til dette innlegget Startet 23.Juli.2019 Hei. Skulle idag ut å fiske med min ny innkjøpte båt for sessongen( ryds 510 gts, med evinrude pro ocean 90 hk) Da jeg var på vei ut til fiskeplassen (ca 5 nm) prøvde jeg full peak. Klarte 4500 rpm. Etter en liten stund bare dalte den brått ned til 4000 rpm. Syntes det var merkelig så prøvde å slakke av for å så få båten opp i plan igjen. Da virket det som den holdt igjen på 3000-3300 rpm føre den krøp seg opp til ca 4000 rpm igjen. Prøvde dette en del ganger, men følte at motoren holdt igjen og var treg.. da jeg var vell fremme på fiskeplassen stoppet jeg motoren og googlet litt mens jeg fisket, fant ikke noe av interesse dessverre. Når jeg så skulle hjem fikk jeg en max rpm på 5000 og motoren var vesentlig kvikkere. Den dalte ned til 4500 en gang i 2 sekunder føre den pluttselig ga gass igjen og ente på 5000 rpm. det er nylig byttet power pack og optisk sensor på motoren. er det noen som har vært borti samme problem? Evt har noen tanker om hva dette kan være? Sitér dette innlegget Link to post
Selco Racing Svart 24.Juli.2019 Link til dette innlegget Svart 24.Juli.2019 Sjekk bensin tilførsel. Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 24.Juli.2019 Link til dette innlegget Svart 24.Juli.2019 symptomene kan tyde på bensintilførsel ja, innsnevring eller falskluft. Er det blære på bensinslangen? Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Geirij Svart 24.Juli.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.Juli.2019 Hei. Takk for svar. Ja det er blære på den. Jeg pumpet den hard føre jeg startet, takk for tipset skal sjekke den. Hadde det vært fuel pumpa hadde den vel ikke gått i hele tatt? Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 24.Juli.2019 Link til dette innlegget Svart 24.Juli.2019 prøv å pump når problemet oppstår for å se om det er noe forskjell. Bensinpumpe som er på tur å ryke kan arte seg på flere måter, feks at motoren suger bensin inn i veivhuset Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Geirij Svart 24.Juli.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.Juli.2019 Var ute å tittet på bensinslange og «belg/pump» å det så noe gammelt ut, så prøver å bytte slange og belg, i første omgang :) Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 24.Juli.2019 Link til dette innlegget Svart 24.Juli.2019 et tips der er å ikke gå for det billigste, har dårlig erfaring med biltema sin, lakk i koblingene bl.a Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Whiskey Svart 25.Juli.2019 Link til dette innlegget Svart 25.Juli.2019 (redigert) Hadde 115 hk versjonen av OceanPro, 95 mod, for noen år siden, samme problem da vi kjøpte den, ble bra etter å ha renset forgasserne (en pr sylinder) som var fulle av gugg, og byttet pakninger i forgasserne. Men begynn på tanken og jobb deg bakover, kan være så enkelt som luftinga på tank eller at den suger luft et sted mellom tank og VRO (bensin+olje) pumpa. Tror forresten jeg har en bensinpumpe liggende om du trenger. Redigert 25.Juli.2019 av Whiskey (see edit history) Sitér dette innlegget Baltic-pappa Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.