Jump to content

Evinrude pro ocean v4 90 hk 1996 med fusking på høy rpm

Geirij

Recommended Posts

Hei. 

Skulle idag ut å fiske med min ny innkjøpte båt for sessongen( ryds 510 gts, med evinrude pro ocean 90 hk) Da jeg var på vei ut til fiskeplassen (ca 5 nm) prøvde jeg full peak. Klarte 4500 rpm. Etter en liten stund bare dalte den brått ned til 4000 rpm.  Syntes det var merkelig så prøvde å slakke av for å så få båten opp i plan igjen. Da virket det som den holdt igjen på 3000-3300 rpm føre den krøp seg opp til ca 4000 rpm igjen. Prøvde dette en del ganger, men følte at motoren holdt igjen og var treg..  da jeg var vell fremme på fiskeplassen stoppet jeg motoren og googlet litt mens jeg fisket, fant ikke noe av interesse dessverre.  Når jeg så skulle hjem fikk jeg en max rpm på 5000 og motoren var vesentlig kvikkere. Den dalte ned til 4500 en gang i 2 sekunder føre den pluttselig ga gass igjen og ente på 5000 rpm.

det er nylig byttet power pack og optisk sensor på motoren.

er det noen som har vært borti samme problem? Evt har noen tanker om hva dette kan være? 

prøv å pump når problemet oppstår for å se om det er noe forskjell.  Bensinpumpe som er på tur å ryke kan arte seg på flere måter, feks at motoren suger bensin inn i veivhuset

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

Hadde 115 hk versjonen av OceanPro, 95 mod, for noen år siden, samme problem da vi kjøpte den, ble bra etter å ha renset forgasserne (en pr sylinder) som var fulle av gugg, og byttet pakninger i forgasserne.

Men begynn på tanken og jobb deg bakover, kan være så enkelt som luftinga på tank eller at den suger luft et sted mellom tank og VRO (bensin+olje) pumpa. Tror forresten jeg har en bensinpumpe liggende om du trenger.

Redigert av Whiskey (see edit history)

Baltic-pappa

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...