jdahl Startet 24.Juli.2019 Link til dette innlegget Startet 24.Juli.2019 (redigert) Hei, jeg her en eldre 30 hk Evinrude som jeg har hatt i deler og satt sammen igjen, den gikk perfekt 1 sesongen, men etter vinteropplag så tullet den. den får ikke nok bensin, den starter lett og går pent på sakte fart, jeg får jolla i plan, men må ikke mer en litt over 1/2 gass. gir jeg full gass, så stopper den med en gang. det jeg har gjort er 1. prøvd med flere bensin pumper, kjøpte til slutt en helt ny. Så er ganske sikker på at det ikke er problemet. 2. byttet pumpe og bensin slange fra tanken, har faktisk koblet slangen rett i bensinfilter. 3. kan ligge ganske lenge med jolla i plan, men pumper da innimellom, men den stopper lettere hvis jeg kjører i bølger, har den på en 10 fot rib så den spretter jo litt i bølger :) 4. har hatt ut forgasser og renset/blåst i med trykkluft, skikkelig drittjobb å få den ut også, er elstart så må demontere mye for å få ut forgasser :( er det noen som har noen tips hva dette kan være? JDahl Redigert 24.Juli.2019 av jdahl (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Bestefar Svart 24.Juli.2019 Link til dette innlegget Svart 24.Juli.2019 Du skriver at den får for lite bensin. Det er litt vanskelig å bedømme ute å ha hørt den. Men min første tanke er at den kanskje får for mye bensin i forhold til luftmengde. Sitér dette innlegget Link to post
jdahl Svart 24.Juli.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.Juli.2019 Virker som det ikke er flow nok med bensin, gir jeg full gass, så stopper den med en gang, og den går lenger hvis jeg pumper med hånd pumpe Sitér dette innlegget Link to post
Bestefar Svart 28.Juli.2019 Link til dette innlegget Svart 28.Juli.2019 Tja, ikke lett det der. Det eneste jeg kommer på sånn umiddelbart er at flottøren i forgasseren kanskje ikke faller langt nok ned og åpner tilløpet skikkelig. Sitér dette innlegget Link to post
jdahl Svart 30.Juli.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.Juli.2019 Takk for tips, skal sjekke Sitér dette innlegget Link to post
Wr3cker Svart 30.Juli.2019 Link til dette innlegget Svart 30.Juli.2019 Når du hadde ute forgassere, fikk du skjekket om det var avleiringer i dysene ? Det løsner ikke med kun trykkluft, og vil lage mye fusk og tull. Jeg har vert bort i mange små motorer som dette har vert årsaken til fusk på halv til full gass. Har brukt tynn strømledning som er avmantlet til "børste" for å få ut diverse avleiringer/rusk i dyser og ganger i forgassere. Det kan også vere andre ting, men ville dele min erfaring med dette :) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.