Jump to content

1988 Evinrude 30 får ikke nok bensin

jdahl

Recommended Posts

Hei, jeg her en eldre 30 hk Evinrude som jeg har hatt i deler og satt sammen igjen, den gikk perfekt 1 sesongen, men etter vinteropplag så tullet den.

den får ikke nok bensin, den starter lett og går pent på sakte fart, jeg får jolla i plan, men må ikke mer en litt over 1/2 gass. gir jeg full gass, så stopper den med en gang.

det jeg har gjort er

1. prøvd med flere bensin pumper, kjøpte til slutt en helt ny. Så er ganske sikker på at det ikke er problemet.

2. byttet pumpe og bensin slange fra tanken, har faktisk koblet slangen rett i bensinfilter.

3. kan ligge ganske lenge med jolla i plan, men pumper da innimellom, men den stopper lettere hvis jeg kjører i bølger, har den på en 10 fot rib så den spretter jo litt i bølger :)

4. har hatt ut forgasser og renset/blåst i med trykkluft, skikkelig drittjobb å få den ut også, er elstart så må demontere mye for å få ut forgasser :(

er det noen som har noen tips hva dette kan være?

JDahl

Redigert av jdahl (see edit history)

Når du hadde ute forgassere, fikk du skjekket om det var avleiringer i dysene ?  Det løsner ikke med kun trykkluft, og vil lage mye fusk og tull. Jeg har vert bort i mange små motorer som dette har vert årsaken til fusk på halv til full gass.  Har brukt tynn strømledning som er avmantlet til "børste" for å få ut diverse avleiringer/rusk i dyser og ganger i forgassere. 

Det kan også vere andre ting, men ville dele min erfaring med dette :) 

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...