Jump to content

Ustabil Fjernkontroll til Engbo vinsj...

R.O

Recommended Posts

I går var fjernkontrollen ikke helt med,  blinket rødt og fikk ikke kontakt. Fikk så kontakt, men etter 10-20sek blinket den rødt igjen.. Var alene i båten, og etter 4-5 forsøk gikk jeg til alternativ brygge uten dregg. Der virket den plutselig, og i dag virker den..

Har kun styring på fjernkontroll, så liker ikke at den er ustabil. Har skrudd den opp, og ingen tegn til korrosjon, og batteriet er bra.

Dette var i pollen i Arendal, og ved innløpet fikk den kontakt, så mistet den kontakt når jeg kom lenger inn, dette gjentok seg flere ganger.  Kan den ha blitt forstyrret av noe inne i Pollen...? 

Har samme problemet, bare permanent.

Det ser ut som disse har en designfeil som gjør at de tar kvelden over tid.

Har en brukt en på vei i posten fra en kar på forumet, får se om den funker.

Om du har lett tilgang til motorkontrolleren, så tror jeg det er best å sette inn en helt ny fjernkontroll og mottaker, og koble til vinsjen.

Jeg har opplevd veldig dårlige CR2032-batterier i år, fra flere produsenter. De siste jeg forsøkte var GP sine med holdbarhetsdato 2029. Har også forsøkt Clas Ohlson sine og et 3. merke jeg ikke husker. I 4 bilnøkler, thrusterkontroll og til ankervinsjene. Det må være et stort dårlig parti med disse CR2032, har jeg konkludert med. Har nå alltid en 4-pack i jakkelomma.

Worry II skrev 8 minutter siden:

Jeg har opplevd veldig dårlige CR2032-batterier i år, fra flere produsenter.

Det samme har jeg også opplevd. Men i min fjernkontroll til Engbo-vinsjen er det et 9V batteri. 

Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet.

2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE

2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...