R.O Startet 24.Juli.2019 Link til dette innlegget Startet 24.Juli.2019 I går var fjernkontrollen ikke helt med, blinket rødt og fikk ikke kontakt. Fikk så kontakt, men etter 10-20sek blinket den rødt igjen.. Var alene i båten, og etter 4-5 forsøk gikk jeg til alternativ brygge uten dregg. Der virket den plutselig, og i dag virker den.. Har kun styring på fjernkontroll, så liker ikke at den er ustabil. Har skrudd den opp, og ingen tegn til korrosjon, og batteriet er bra. Dette var i pollen i Arendal, og ved innløpet fikk den kontakt, så mistet den kontakt når jeg kom lenger inn, dette gjentok seg flere ganger. Kan den ha blitt forstyrret av noe inne i Pollen...? Sitér dette innlegget Link to post
arosnes Svart 24.Juli.2019 Link til dette innlegget Svart 24.Juli.2019 Har samme problemet, bare permanent. Det ser ut som disse har en designfeil som gjør at de tar kvelden over tid. Har en brukt en på vei i posten fra en kar på forumet, får se om den funker. Om du har lett tilgang til motorkontrolleren, så tror jeg det er best å sette inn en helt ny fjernkontroll og mottaker, og koble til vinsjen. Sitér dette innlegget Link to post
R.O Svart 24.Juli.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.Juli.2019 Forrige eier hadde byttet motor og styreenhet på vinsjen sommeren 2018, er det denne du mener det er feil på: https://www.marineshop.no/side-power/129911/side-power-fjernkontroll-thruster-vinsj-komplett-med-sender-og-mottaker?gclid=CjwKCAjwg-DpBRBbEiwAEV1_-Glzb-SB6zvj7ADgkUF1pvXYuRstGNBLlQKqFgFUbtMmgUEqgjkoBBoCoGMQAvD_BwE Sitér dette innlegget Link to post
Worry II Svart 24.Juli.2019 Link til dette innlegget Svart 24.Juli.2019 Jeg har opplevd veldig dårlige CR2032-batterier i år, fra flere produsenter. De siste jeg forsøkte var GP sine med holdbarhetsdato 2029. Har også forsøkt Clas Ohlson sine og et 3. merke jeg ikke husker. I 4 bilnøkler, thrusterkontroll og til ankervinsjene. Det må være et stort dårlig parti med disse CR2032, har jeg konkludert med. Har nå alltid en 4-pack i jakkelomma. Sitér dette innlegget Link to post
Brigg Svart 24.Juli.2019 Link til dette innlegget Svart 24.Juli.2019 Worry II skrev 8 minutter siden: Jeg har opplevd veldig dårlige CR2032-batterier i år, fra flere produsenter. Det samme har jeg også opplevd. Men i min fjernkontroll til Engbo-vinsjen er det et 9V batteri. Sitér dette innlegget Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet. 2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE 2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.