Jump to content

Beregne størrelse på hydraulikkpumpe og motor

Karlsenkystfiske

Recommended Posts

Jeg har en gammel linehaler jeg har lyst å oppgradere med ny motor for å gi den større trekkraft. Sikter mot 800kg kraft på skiva. 

Pumpen skal drives av dieselmotoren ombord via et forsatslager. Motoren "idler" rundt 1500 omdreininger. Noen som har en oppskrift på hvordan man kan beregne nødvendig størrelse på pumpe og motor?

Det hender jo jeg også bygger noe kjekt-å-ha basert på hydraulikk.... Kaikran, selvdrevet båttralle, snøfres, slippvinsj +++ og da ringer jeg til et firma i Østfold, Grålum, som heter ØkonomidelerAS, der får jeg ekstra-service, de bruker null tid på å fortelle meg hvor dårlig tegningen min er. . og 100% fokus på å forstå hva jeg trenger og de har ALLE delene jeg trenger....

(jeg har ikke aksjer i firmaet, men tillater meg å ta litt i så lenge jeg er så fornøyd med servicen... og prisene)

https://www.okonomi-deler.no/reservedeler/traktordeler?gclid=CjwKCAjwpuXpBRAAEiwAyRRPgSgUouqOh1_8TNG238N5YrFDuXsQIhIPZJGHjZe6ElH_-agLMNbPTxoCZtQQAvD_BwE

Redigert av dieselfan (see edit history)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...