Jump to content

Hvordan vaske ut gammelt kontaktlim?

Moyja

Recommended Posts

Som emnetittlen sier hva skal jeg bruke for og få vasket ut gammelt kontakt lim fra båtens innside? Jeg har tidligere brukt Jotun Lynol og dette har virket flott. Problemet er at jeg får ikke tak i lynol lengre. Selges ikke i Norge PGA EU direktiv !!!!! Jeg har prøvd Jotun limvask og denne tar ikke gammelt kontaktlim. Aceton virkrt bra men dunster bort for fort. Lurte litt på vasketynner til cellulose lakk for dette selges ennå. Noen som har ideer så kom igjen..

Jeg brukte også Biltemas label off på lim som normalt sitter godt, og det løsnet og kunne vaskes greit bort. Avsluttet med aceton da jeg måtte ha det helt rent. 

(Var ikke kontaktlim, men veldig seigt lim.)

Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO)
Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B

Moyja skrev for 19 timer siden:

Problemet er at jeg får ikke tak i lynol lengre. Selges ikke i Norge PGA EU direktiv !!!!!

Ikke bare på grunn av EU direktiv. Den løser opp fettstoffene I hjernen din, slik at man over tid kan bli helt irrasjonell. Så sånn sett er det like godt at den er borte. man skal jo leve også.

Hvis det er til skrogtrekk så kan sliping være et alternativ. Kontaktlim er problematisk å få bort. Jeg fikk en gang tips om å bruke bensin, det hjalp litt men det lukter jo slett ikke bra. Og er neppe sunt heller...

Redigert av index (see edit history)
"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...