Moyja Startet 25.Juli.2019 Link til dette innlegget Startet 25.Juli.2019 Som emnetittlen sier hva skal jeg bruke for og få vasket ut gammelt kontakt lim fra båtens innside? Jeg har tidligere brukt Jotun Lynol og dette har virket flott. Problemet er at jeg får ikke tak i lynol lengre. Selges ikke i Norge PGA EU direktiv !!!!! Jeg har prøvd Jotun limvask og denne tar ikke gammelt kontaktlim. Aceton virkrt bra men dunster bort for fort. Lurte litt på vasketynner til cellulose lakk for dette selges ennå. Noen som har ideer så kom igjen.. Sitér dette innlegget Link to post
Taskeladden Svart 25.Juli.2019 Link til dette innlegget Svart 25.Juli.2019 prøvd med rødsprit? Står på en boks kontaktlim jeg har at overskuddslim kan fjernes med rødsprit. Verdt ett forsøk:) Sitér dette innlegget A jack of all trades is a master of none, but oftentimes better than a master of one Link to post
mons Svart 25.Juli.2019 Link til dette innlegget Svart 25.Juli.2019 Bruk fein med halvmåneformet fintannet sagblad og barber vekk limet. Sitér dette innlegget Mons Link to post
Lars Hansen Svart 25.Juli.2019 Link til dette innlegget Svart 25.Juli.2019 Jeg vasket med lampeolje eller tennvæske. Fungerte overraskende bra når det får virket en stund, fordamper heller ikke... La det virke en stund før du skrubber med grovrengjører eller noe annet grovt. Sitér dette innlegget Link to post
Moyja Svart 25.Juli.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.Juli.2019 brukte du det på gammelt kontaktlim ? Sitér dette innlegget Link to post
Timmeeh Svart 25.Juli.2019 Link til dette innlegget Svart 25.Juli.2019 Sitrus rens! Sitér dette innlegget Link to post
Guest Svart 25.Juli.2019 Link til dette innlegget Svart 25.Juli.2019 Det som har vært en liten revolusjon for meg, etter og ha prøvd sitrusrens, aceton, bensin, rødsprit osv osv osv. Biltema label off Sitér dette innlegget Link to post
Grand Banks jr Svart 25.Juli.2019 Link til dette innlegget Svart 25.Juli.2019 Jeg brukte også Biltemas label off på lim som normalt sitter godt, og det løsnet og kunne vaskes greit bort. Avsluttet med aceton da jeg måtte ha det helt rent. (Var ikke kontaktlim, men veldig seigt lim.) Sitér dette innlegget Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO) Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B Link to post
index Svart 26.Juli.2019 Link til dette innlegget Svart 26.Juli.2019 (redigert) Moyja skrev for 19 timer siden: Problemet er at jeg får ikke tak i lynol lengre. Selges ikke i Norge PGA EU direktiv !!!!! Ikke bare på grunn av EU direktiv. Den løser opp fettstoffene I hjernen din, slik at man over tid kan bli helt irrasjonell. Så sånn sett er det like godt at den er borte. man skal jo leve også. Hvis det er til skrogtrekk så kan sliping være et alternativ. Kontaktlim er problematisk å få bort. Jeg fikk en gang tips om å bruke bensin, det hjalp litt men det lukter jo slett ikke bra. Og er neppe sunt heller... Redigert 26.Juli.2019 av index (see edit history) Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Moyja Svart 26.Juli.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.Juli.2019 . Det er noe som heter verneutstyr Gammelt kontakt lim er noe dritt og slipe. seigt som han gammel erik sjøl . På med maske og hansker Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.