nyru Startet 26.Juli.2019 Del på Facebook Startet 26.Juli.2019 Hei, har en båt med 90 hk. suzuki 4 takter 2008 mod. Her forrige dagen skulle jeg ut en tur så etter å ha kjørt ca. 15 min skulle jeg dra på litt for å komme i plan, men da begynte motoren å fuske, som om den ikke fikk bensin, eller tennpluggene sviktet. Slo av på gassen og motoren gikk helt fint. Under 2000omdr. går det helt fint, menn når jeg drar på fusker den og stopper vist jeg ikke slår av på gassen med en gang. Har bytta bensin/vannskillefilter, men ikke i motoren om det er noe filter der, det er en plast kopp med bensin i i motoren det det virker helt ok, har også satt bensin slangen rett i en 5 l. kanne med ny bensin, men det hjalp heller ikke, så lurer på om det er noen som har noe erfaring på dette, om hva det kan være. Sitér dette innlegget Link to post
Lenasmartin20 Svart 26.Juli.2019 Del på Facebook Svart 26.Juli.2019 Lenge siden du har byttet bensinfilteret i motoren? Et filter som begynner å tette vil vel gi en slik reaksjon! Sitér dette innlegget Link to post
nyru Svart 27.Juli.2019 Emnestarter Del på Facebook Svart 27.Juli.2019 Har bytta bensin/vannskille filter, prøvd å kjøre med bensinslangen rett i en 5.l. kanne, men det hjalp ikke. Måtte bruke starkabler for å starte for noen uker siden, men vet ikke om det kan ha påvirket noe elektronikk, men den vil ikke i plan da fusker den veldig å stopper om jeg ikke slår av med en gang, men opp til 1800omdr. virker alt ok. Sitér dette innlegget Link to post
.Snorre Svart 27.Juli.2019 Del på Facebook Svart 27.Juli.2019 Kanskje en eller flere av tennpluggene er defekt eller dårlig? Prøv å ta av en plugghette omgangen når motoren går på tomgang og se om gangen på motor ender seg. Hadde lignende problemer med en 50 hk Suzuki, da var en av pluggene defekt... Sitér dette innlegget Link to post
abbor Svart 30.Juli.2019 Del på Facebook Svart 30.Juli.2019 Du må sannsynligvis bytte høytrykksfilteret på motoren. Jeg hadde lignende problemer med min DF115 for et par år siden, bytte av høytrykksfilteret fikset problemet. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.