sol Startet 7.September.2005 Del på Facebook Startet 7.September.2005 Ser at det er skrevet en god del om hvit røyk tidligere. På min Yanmar kommer det bare ved tilnærmet max turtall (2900 rpm) Tyder dette på dårlig kjøling?? Merker ikke at motoren blir særlig varm. Kommer bra med kjølevann ut i eksosen. Har saltvannskjøling,og lurer på å prøve systemrens Takknemlig for tips Sitér dette innlegget Link to post
Halvor Svart 7.September.2005 Del på Facebook Svart 7.September.2005 Hei! Prøv Systemrens - fungerte bra hos meg. Du bør kjøre prosessen to ganger dersom du ikke lar væsken sirkulere, men bare suger opp til det kommer ut i eksosen. La det hele stå i to døgn på hver behandling. Halvor Sitér dette innlegget Link to post
bjoris Svart 7.September.2005 Del på Facebook Svart 7.September.2005 Det er fornuftig å rense systemet fra tid til annen, men vanndamp i eksosen er jo ikke unormalt når motoren når driftstemperatur så hvis dette ikke er noe som plutselig har skjedd tror jeg nok det fortsatt vil være der etter rens også... Sitér dette innlegget Blogg:S/Y FRI - (2008-2018: Hanse 350 - 2019: NB820 Sport og Bavaria B/One) 2020-: NB 870 Ardea D4-260 2012/2013 model Link to post
arkmarin Svart 7.September.2005 Del på Facebook Svart 7.September.2005 Har du sjekket impelleren i vannpumpa? Om den er hel, men gamle, kan den være verd å skifte. Gummien i en ny har mer spenst og den blir mer effektiv. Arne Sitér dette innlegget Arnehttp://www.arkmarin.no/ Link to post
sol Svart 7.September.2005 Emnestarter Del på Facebook Svart 7.September.2005 Hei Takk for svar Byttet impeller i vår,så jeg tror ikke det er grunnen Har blitt anbefalt å ta av toppen og stake opp kjølekanalene,men tror jeg først bare bruker systemrens og ser på resultatet. Lurte litt på om jeg kunne kjøre dette inn i slangen ved sjøvannsinntaket,og samle det opp i en bøtte ved eksosen,slik at det kunne sirkulere litt Eller???? Sitér dette innlegget Link to post
TMe Svart 7.September.2005 Del på Facebook Svart 7.September.2005 Studer hvordan Walter S har gjort dette på sine motorer, han er ekspert på dette. Der finner også en tråd om hvorda dette gjøres ved hjelp av elektrisk pumpe. Bruker du en "krabbekoker" bør det da være mulig å bruke varm blanding uten at motoren går. Sitér dette innlegget Link to post
Walter_S Svart 7.September.2005 Del på Facebook Svart 7.September.2005 Kanskje du kan få noen tips her? HVORDAN rense kjølesystem? Sitér dette innlegget Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag" Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o) HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975 Walter's HJEMMESIDE ><((((º> Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.