Guest Avmønstret# Startet 27.Juli.2019 Link til dette innlegget Startet 27.Juli.2019 Greit å holde unger, eldre og syke oppe fra sjøen nå som temperaturene stiger og bakterier får gro i de mest forurensede områdene rundtomkring. https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/6jy8GO/personer-med-saar-advares-mot-aa-bade-i-sjoeen?utm_source=vgfront&utm_content=row-1 Sitér dette innlegget Link to post
Scand Baltic Svart 27.Juli.2019 Link til dette innlegget Svart 27.Juli.2019 Åh, er Akershus, Telemark og Agderfylkene voldsomt forurenset? Dette forekommer der det er lavt saltinnhold står å lese. Sitér dette innlegget Link to post
hakonrk Svart 27.Juli.2019 Link til dette innlegget Svart 27.Juli.2019 Stemmer, det har ingenting å gjøre med forurensing i følge NHI: https://nhi.no/sykdommer/infeksjoner/bakteriesykdommer/vibrio-vulnificus-infeksjon/ "Forekomst av bakterien skyldes ikke forurensning." Sitér dette innlegget Link to post
BjornK Svart 29.Juli.2019 Link til dette innlegget Svart 29.Juli.2019 Vel, er ikke så sikker på om brakkvann har noe å si : https://www.vg.no/nyheter/utenriks/i/b5j63v/usa-angrepet-av-kjoettetende-bakterie-doede Jeg var på Anna Maria Island for noen uker siden (er på Floridas vestkyst noen uker hvert år) og badet. Fra Anna Maria går det rett ut i Mexico-gulfen, ikkeno brakkvann der... Ganske mye hysteri rundt dette, tror jeg. Journalister som skal hype opp stemningen og tjene penger på at folk klikker på historiene deres. Skjønner ikke hensikten. Uansett : Jeg bader ihvertfall, selv om jeg har mange småsår på hendene. Kan ikke leve med sånt hysteri... Sitér dette innlegget Link to post
arosnes Svart 29.Juli.2019 Link til dette innlegget Svart 29.Juli.2019 Jeg har rota meg bort i landbasert bading utenfor Hvitsten i helga, og med så mye sår alle veier så vil jeg garantert få vibro infeksjon om mulig. Under føtter, ovenpå føtter, på hender, på rygg etc. Klarte til og med å skli på et svaberg og skil baklngs ned i vannet. Ser ut som jeg en Gaupe har klatra på ryggen min nå... Sitér dette innlegget Link to post
pipe Svart 29.Juli.2019 Link til dette innlegget Svart 29.Juli.2019 arosnes skrev 5 minutter siden: Jeg har rota meg bort i landbasert bading utenfor Hvitsten i helga, Gud forby at noe slikt skulle hende meg. Sitér dette innlegget Link to post
BjornK Svart 29.Juli.2019 Link til dette innlegget Svart 29.Juli.2019 Du får ta deg en dukkert i Middagsbukta, @arosnes? Jeg setter en hundrelapp på at du overlever minst ei uke etterpå? Sitér dette innlegget Link to post
Guest Avmønstret# Svart 29.Juli.2019 Link til dette innlegget Svart 29.Juli.2019 Må innrømme at jeg ikke bader frivillig innenfor Drøbak, eller i andre "blindtarmer". Er ikke hysterisk ifht bakterier eller noe men badevannet skal være reint, enkelt og greit. Men badet faktisk ved Kalvøya etter, eller før Nirvana konserten i 92? Da var jeg full, og full av slimete alger når jeg kom opp av sjøen. Forøvrig en bra dag, kveld og natt :-) og mitt siste bad innenfor Drøbak. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.