Jump to content

Varmt i sjøen og kjøttetende bakterier i indre Oslofjord og brakkvann

Guest Avmønstret#

Recommended Posts

Vel, er ikke så sikker på om brakkvann har noe å si :

https://www.vg.no/nyheter/utenriks/i/b5j63v/usa-angrepet-av-kjoettetende-bakterie-doede

Jeg var på Anna Maria Island for noen uker siden (er på Floridas vestkyst noen uker hvert år) og badet. Fra Anna Maria går det rett ut i Mexico-gulfen, ikkeno brakkvann der... Ganske mye hysteri rundt dette, tror jeg. Journalister som skal hype opp stemningen og tjene penger på at folk klikker på historiene deres. Skjønner ikke hensikten.

Uansett : Jeg bader ihvertfall, selv om jeg har mange småsår på hendene. Kan ikke leve med sånt hysteri...

Jeg har rota meg bort i landbasert bading utenfor Hvitsten i helga, og med så mye sår alle veier så vil jeg garantert få vibro infeksjon om mulig. Under føtter, ovenpå føtter, på hender, på rygg etc. Klarte til og med å skli på et svaberg og skil baklngs ned i vannet. Ser ut som jeg en Gaupe har klatra på ryggen min nå...

Guest Avmønstret#

Må innrømme at jeg ikke bader frivillig innenfor Drøbak, eller i andre "blindtarmer". Er ikke hysterisk ifht bakterier eller noe men badevannet skal være reint, enkelt og greit.

Men badet faktisk ved Kalvøya etter, eller før Nirvana konserten i 92? Da var jeg full, og full av slimete alger når jeg kom opp av sjøen. Forøvrig en bra dag, kveld og natt :-) og mitt siste bad innenfor Drøbak.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...