Jump to content

Edit History

Arne2

Arne2

Synes opplegget til Førstefender høres kjempefornuftig ut.

Når det gjelder opplegget med "vannvasking" med andre ord "vann i blandingen av diesel og luft" så synes jeg nok at man bør kontakte motorleverandøren og høre om dette kan ha noen negative konsekvenser. Her er det jo snakk om å sprute vann inn i forbrenningen inne i sylinderne, ut i fra en forventning om at dette skal skape så mye vanndamp i eksosen, at dette skal bidra til å rense turbinen. (Når man spruter vann inn i luftinntaket, så vil jo det bidra til å øke det innvendige trykket og å endre trykkforholdene inne i motoren.)

Ellers, hvis man har kjørt mye "på tomgang" så skulle det neppe skade å "ruse" litt, eller "å blåse litt rent", eventuelt før man kjører inn i gjestehavna eller en annen havn. 

Arne2

Arne2

Når det gjelder opplegget med "vannvasking" med andre ord "vann i blandingen av diesel og luft" så synes jeg nok at man bør kontakte motorleverandøren og høre om dette kan ha noen negative konsekvenser. Her er det jo snakk om å sprute vann inn i forbrenningen inne i sylinderne, ut i fra en forventning om at dette skal skape så mye vanndamp i eksosen, at dette skal bidra til å rense turbinen. (Når man spruter vann inn i luftinntaket, så vil jo det bidra til å øke det innvendige trykket og å endre trykkforholdene i motoren.)

Ellers, hvis man har kjørt mye "på tomgang" så skulle det neppe skade å "ruse" litt, eller "å blåse litt rent", eventuelt før man kjører inn i gjestehavna eller en annen havn. 

Arne2

Arne2

Når det gjelder opplegget med "vannvasking" med andre ord "vann i blandingen av diesel og luft" så synes jeg nok at man bør kontakte motorleverandøren og høre om dette kan ha noen negative konsekvenser. Her er det jo snakk om å sprute vann inn i forbrenningen inne i sylinderne, ut i fra en forventning om at dette skal skape så mye vanndamp i eksosen, at dette skal bidra til å rense turbinen.

• Create New...