Jump to content

Garmin GPSMAP 5008, visningsfarge på sjø i kartet gjør det uleselig.

Pondus1236

Recommended Posts

Føler meg teit, men har en Garmin GPSMAP 5008, hvor fargen på sjøen vises med samme gulfarge som land når jeg har valgt navigasjonskart. Dvs, når det er grunt viser det lyseblått, men det gjør det jo håpløst å få noe som helst oversikt. Jeg har ikke klart å finne hvor dette kan endres i menyene, men det må jo være mulig.

Noen tips?

Redigert av Pondus1236 (see edit history)
Pondus1236 skrev 34 minutter siden:

Ellers, jeg fikk Bluechart G3 av Maritim når jeg sa hvilken plotter jeg hadde, er dette kompatibelt?

Finner ikke GPSMAP 5008 på listen over kompativle plottere for G3 kart

https://buy.garmin.com/nb-NO/NO/p/662661#devices

Går man inn på sidene til Garmin for å kjøpe kart til GPSMAP 5008 så er det kun G2 kart som kommer opp.
Legg inn området nesten nederst på denne siden

https://buy.garmin.com/nb-NO/NO/p/6311#maps

Redigert av pipe (see edit history)
Pondus1236 skrev 9 minutter siden:

Mistenker dette jeg også, tok reset av fabrikkinnstillingene, og fortsatt feil. 

Jeg tror det kan være forklaringen da jeg har brukt endel forskjellige plottere i fra Garmin og ingen av de lar meg i menyen velge farge på sjøen.
Ja, man kan velge dag og natt modus og man kan legge satelitt bilde over kartvisningen helt eller delvis men tror kanskje man da må til Gulehavet for å få gul sjø :giggle:

Redigert av pipe (see edit history)
  • 3 uker senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...