Jump to content

Edit History

pipe

pipe

Mouche skrev 24 minutter siden:

Klar over det pipe, men litt hyggelig å være ute i solen og da bruker man solkrem med høy faktor, godt med krem og legger på nytt utover dagen. Husker en hudlege i Florida sa til meg selv og min kone (vi bodde der) at sånne som oss, skandinaver, var ikke laget for å bo i Florida og å være ute i solen.

Det er fint du er klar over det.
Jeg tror for mange ikke er det så de smører seg etter alle kunstens regler for å kunne oppholde seg lengst mulig i solen.
Bare de ungår å bli solbrendt er alt vel men det kan virke som det er det farligste man kan gjøre i følge nyere forskning.

Det kan virke som UVB strålene gir mildere og kurer bare former for hudkreft som normalt er de strålende man blir solbrendt av men som man har vært mest redd for intil nå.
God solkrem rutiner er fortsatt viktig for man vil jo ikke ha skadene man kan få av UVB stråler heller man ikke ligg pal i solen over lang tid bare fordi solkremen besytter mot å bli solbrendt av UVB stråler.

Riktig nok finnes det også noe beskyttelse mot UVA i solkrem også men enkelte hudleger mener man får mindre doser UVA i seg om man kler på seg når man kjenner man begynner å bli brendt enn å være lenge i solen med høy solfaktor 
Jeg tar ikke det rådet til meg for jeg merker ikke at jeg har blitt litt solbrendt før den store smellen kommer til kvelden.

pipe

pipe

Mouche skrev 2 minutter siden:

Klar over det pipe, men litt hyggelig å være ute i solen og da bruker man solkrem med høy faktor, godt med krem og legger på nytt utover dagen. Husker en hudlege i Florida sa til meg selv og min kone (vi bodde der) at sånne som oss, skandinaver, var ikke laget for å bo i Florida og å være ute i solen.

Det er fint du er klar over det.
Jeg tror for mange ikke er det så de smører seg etter alle kunstens regler for å kunne oppholde seg lengst mulig i solen.
Bare de ungår å bli solbrendt er alt vel men det kan virke som det er det farligste man kan gjøre i følge nyere forskning.

Det kan virke som UVB strålene gir mildere og kurer bare former for hudkreft som normalt er de strålende man blir solbrendt av men som man har vært mest redd for intil nå.
God solkrem rutiner er fortsatt viktig for man vil jo ikke ha skadene man kan få av UVB stråler heller man ikke ligg pal i solen over lang tid bare fordi solkremen besytter mot å bli solbrendt UVB

Riktig nok finnes det også noe beskyttelse mot UVA i solkrem også men enkelte hudleger mener man får mindre doser UVA i seg om man kler på seg når man kjenner man blir brendt enn å være lenge i solen med god solkrem.
Jeg tar ikke det rådet til meg for jeg merker ikke at jeg har blitt litt solbrendt før den store smellen kommer til kvelden.

• Create New...