Jump to content

Edit History

19 fot

19 fot

pipe skrev for 9 timer siden:

Jeg begynner nok sesongen for sent skjønner jeg.

Båten skal tas ut og inn av vinterlagring med piggdekk på bilen. Da jeg hentet ut båten i år måtte jeg først kjøre gjennom en brøytekant så det ble subbespor fra undersiden av bilen i flere meters lengde. Ut igjen fra lageret så gikk også ramma på båthengeren (med 14 tommers felger) og brøytet snø da hengeren kutter svingen noe så den går i nytt spor når jeg svinger ut på veien.

Har flere ganger kjørt i is med båtene mine, men passer på å vær forsiktig og holde lav fart og ikke presse på for hardt. Bedre å gi seg i tide enn å teste for hardt.

Eneste som er blitt ødelagt pga iveren etter båtturer på enden av sesongen er en styrevaier så røyk da den var frosset fast og jeg skulle løsne den i garasjen før båttur (tok i litt på rattet, måtte jo finne ut om den var styrbbar eller om jeg måtte sette på vifteovn for tining før turen) og den røyk. Men da var den nok så dårlig at det ville skjedd snart uansett.

19 fot

19 fot

pipe skrev for 9 timer siden:

Jeg begynner nok sesongen for sent skjønner jeg.

Båten skal tas ut og inn av vinterlagring med piggdekk på bilen. Da jeg hentet ut båten i år måtte jeg først kjøre gjennom en brøytekant så det ble subbespor fra undersiden av bilen i flere meters lengde. Ut igjen fra lageret så gikk også ramma på båthengeren (med 14 tommers felger) og brøytet snø da hengeren kutter svingen noe så den går i nytt spor når jeg svinger ut på veien.

• Create New...