
pipe
dieselfan skrev for 1 time siden:Feil 2: Oringen på besinkoblingen forsyner systemet med falk luft og kan skape luftlomme i bensinpumpa og sette denne ut av spill...
Det er den teorien jeg heller til da det lekker bensin i mellom nippel og inntak på motor når jeg klemmer på belgen på bensinslangen
Skal bytte o-ringen i morgen for å sjekke.
Det hører med til historien at jeg har gjort endel mere med denne motoren da den var helt død etter langtidslagring.
Begynte med startgass og motoren tente ikke.
Byttet plugger og da startet motoren men gikk bare på startgassen til den var oppbrukt.
Bensinen var i fra 1812 så har rengjort tank + bensin tilførsel.
Forgasseren er renset med startgass og trykkluft etter å ha pellet den opp.
Fløtøren gikk tregt opp og ned i tilegg så var nåleventilen bortimot helt tett selv om fløtoren stod i åpen stiling.
Det var mye dritt i flotørhuset som minnet om tannkrem av konsistens samt noe irr
Dog var det merkelig nok ikke dritt i hoved dysa.
Nå har jeg kommet ditt at motoren starter på første drag men stopper igjen etter kort tid.
Derfor krysser jeg fingrende for Feil 2.