Jump to content

Edit History

Arne Henriksen

Arne Henriksen

Jeg bruker Raspberry Pi og OpenPlotter.
"Ferdig pakke" med OpenCPN kartapplikasjon, OpenPlotter som kan håndtere alt fra NMEA0183/NMEA2000 og SignalK.

OpenCPN blir noe tregt på RPi 2/3 men funka veldig bra på RPi4'n, men OpenPlotter tror jeg ikke har fått støtte for denne enda. Uansett, skal du se på dette/bygge noe er vel det på plass før du har samla sammen det som trengs.

Jeg har jo styreposisjon under tak, så har bare en vanlig monitor og en Logitech rullemus, men skjerm er det som har vært litt vanskelig å finne, for deg må den vel da både være lyssterk, kunne dimmes ned til ingenting for nattbruk, touch og vanntett? Kan bli dyrt.

Arne Henriksen

Arne Henriksen

"Ferdig pakke" med OpenCPN kartapplikasjon, OpenPlotter som kan håndtere alt fra NMEA0183/NMEA2000 og SignalK.

OpenCPN blir noe tregt på RPi 2/3 men funka veldig bra på RPi4'n, men OpenPlotter tror jeg ikke har fått støtte for denne enda. Uansett, skal du se på dette/bygge noe er vel det på plass før du har samla sammen det som trengs.

Arne Henriksen

Arne Henriksen

"Ferdig pakke" med OpenCPN kartapplikasjon, OpenPlotter om håndterer alt fra NMEA0183/NMEA2000 og SignalK.

• Create New...