Jump to content

Edit History

Mildjoe

Mildjoe

Grand Banks jr skrev 36 minutter siden:

Hva er risikoen? Å miste en sjakel? 

Du skal ikke skru opp sjakelen som går ned til moringstauet, kun den som går til landtauet. Ser ikke helt hva som er risikoen. 

Er moringstauet så slakt at du kan løfte båten opp i båten på lavvann? Da har du minimal risiko, med mindre du mener en risiko jeg ikke ser. ?

Skjønte at du mente sjakalen til trinsa, så det var det å miste en sjakel, evt et skrujern :) Mulig jeg får bøya opp i båten på fjære, så da er risikoen borte. 

De er også ganske vriene å skru opp når de er skrudd godt igjen, og det er vel meningen.

Og litt stress hvis en skal veksle mellom landtau og dette. Greit å ha begge raskt tilgjengelig.

Mildjoe

Mildjoe

Grand Banks jr skrev 29 minutter siden:

Hva er risikoen? Å miste en sjakel? 

Du skal ikke skru opp sjakelen som går ned til moringstauet, kun den som går til landtauet. Ser ikke helt hva som er risikoen. 

Er moringstauet så slakt at du kan løfte båten opp i båten på lavvann? Da har du minimal risiko, med mindre du mener en risiko jeg ikke ser. ?

Skjønte at du mente sjakalen til trinsa, så det var det å miste en sjakel, evt et skrujern :) Mulig jeg får bøya opp i båten på fjære, så da er risikoen borte. 

Men fortsatt litt stress hvis en skal veksle mellom landtau og dette. Greit å ha begge raskt tilgjengelig.

• Create New...