Jump to content

Edit History

Mildjoe

Mildjoe

Grand Banks jr skrev for 2 timer siden:

Jeg er heller ikke så glad i karabinkroker. Mer glad i knute. Spesielt etter tråden her inne der forholdsvis fine karabinkroker og sjakler plutselig gir etter. Men 300 kg er jo ikke så mye vekt da.

Hvilke knuter ville du brukt her da, dersom jeg går for forslaget ditt om å lage en sikring mellom nedre og øvre ring i bøya, og deretter knyte båten i den øvre ringen?

Og vil ikke sikringen mellom øvre og nedre ring hindre fri rotasjon? Dette tauet vil vel tvinne seg rundt bøya dersom båten går flere ganger 360grader samme vei?

Jeg har 2stk 12mm tau av denne typen:

2793E568-81FA-4D75-AC1A-65185E8504DF.jpeg

Og hvis du skal sette en kause midt på et langt tau du vil ha dobbelt, dvs du kan ikke spleise den inn, er det en god knute til det?

Prøvde meg med sommerfuglknute her, evt med en backupknute bak:

65D060F3-343D-4F14-92F1-7EAE4BD50414.jpeg

Mildjoe

Mildjoe

Grand Banks jr skrev for 2 timer siden:

Jeg er heller ikke så glad i karabinkroker. Mer glad i knute. Spesielt etter tråden her inne der forholdsvis fine karabinkroker og sjakler plutselig gir etter. Men 300 kg er jo ikke så mye vekt da.

Hvilke knuter ville du brukt her da, dersom jeg går for forslaget ditt om å lage en sikring mellom nedre og øvre ring i bøya, og deretter knyte båten i den øvre ringen?

Og vil ikke sikringen mellom øvre og nedre ring hindre fri rotasjon? Dette tauet vil vel tvinne seg rundt bøya dersom båten går flere ganger 360grader samme vei?

Mildjoe

Mildjoe

Grand Banks jr skrev for 1 time siden:

• Create New...