Pequod Startet 29.Juli.2019 Del på Facebook Startet 29.Juli.2019 (redigert) Bergtatt er på tur igjen, men det var stappfullt ivgjestehavna i Stavern, så jeg bestemte meg for å dra over Langesundsfjorden. Noen som ligger i Kragerø og kan svare på om det er noe ledig der? Eller tips til en liten brygge vi kan legge til for natten? Redigert 29.Juli.2019 av Pequod (see edit history) Sitér dette innlegget Båtblogg: Fra landkrabbe til sjøulk... Link to post
Lars H. Svart 29.Juli.2019 Del på Facebook Svart 29.Juli.2019 Hva med Valle?` Det er et trivelig sted der du ligger i båser. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Princess V48 Svart 29.Juli.2019 Del på Facebook Svart 29.Juli.2019 Nevlunghavn og Helgeroa bør du også sjekke på veien, ikke så stor omvei. Kan dessverre ikke hjelpe med om det er ledig i Kragerø. Valle som Lars nevner er veldig fint også. Sitér dette innlegget Link to post
Pequod Svart 29.Juli.2019 Emnestarter Del på Facebook Svart 29.Juli.2019 Takk for svar! Prøver Valle! Sitér dette innlegget Båtblogg: Fra landkrabbe til sjøulk... Link to post
Lars H. Svart 29.Juli.2019 Del på Facebook Svart 29.Juli.2019 (redigert) Gjesteplassene på Valle er i det området jeg har markert. Det er også longside plasser der. Redigert 29.Juli.2019 av Lars H. (see edit history) Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Ms Fortuna Svart 29.Juli.2019 Del på Facebook Svart 29.Juli.2019 Den høyre halvparten på jnnsiden er og gjesteplasser, ofte litt roligere å ligge der. Anbefaler det. Sitér dette innlegget Link to post
Seilerslask Svart 30.Juli.2019 Del på Facebook Svart 30.Juli.2019 Vær obs på at det ikke er landstrøm ytterst, de sliter med strømtilførselen. Lå der for en ukes tid siden, flott plass med alle fasiliteter. Sitér dette innlegget Link to post
joern-eo Svart 30.Juli.2019 Del på Facebook Svart 30.Juli.2019 Lars H. skrev for 10 timer siden: Gjesteplassene på Valle er i det området jeg har markert. Det er også longside plasser der. Jeg skulle ønske det fantes en samling av slike "markeringer" av gjesteplasser rundt omkring. Synes jeg stadig må lete/spørre "er dette gjesteplasser..." Sitér dette innlegget Link to post
omhI Svart 30.Juli.2019 Del på Facebook Svart 30.Juli.2019 hei Vet at Båtmagasinet har laget en oversikt. Google med følgende tekst: oversikt over marinaer med gjesteplasser så får du opp... Sitér dette innlegget Link to post
seilfred Svart 30.Juli.2019 Del på Facebook Svart 30.Juli.2019 joern-eo skrev for 3 timer siden: Jeg skulle ønske det fantes en samling av slike "markeringer" av gjesteplasser rundt omkring. Synes jeg stadig må lete/spørre "er dette gjesteplasser..." Prøvd «Harbour Guide» -appen? Der står markeringer på gjestehavner så vel som naturhavner + en liten beskrivelse av havnen. Veldig kjekk! Den koster dog pr måned, men det har det vært verdt for oss. Man kan jo alltids si opp igjen.. Her screenshot fra Valle som eksempel: Sitér dette innlegget Jeg vet ikke hvorfor min båt lekker, men en dag kommer jeg til bunns i problemet! Link to post
vindmann Svart 30.Juli.2019 Del på Facebook Svart 30.Juli.2019 Seilerslask skrev for 7 timer siden: Vær obs på at det ikke er landstrøm ytterst, de sliter med strømtilførselen. Lå der for en ukes tid siden, flott plass med alle fasiliteter. Ja, lå der også for en ukes tid siden og la merke til visse utfordringer med landstrøm. Fylte også baugtanken og fikk mye grums i vannet om bord etterpå. Ble usikker på om det var vannkvaliteten på Valle eller om jeg rett og slett hadde fått groe. Lignende erfaringer? Sitér dette innlegget Link to post
Ms Fortuna Svart 30.Juli.2019 Del på Facebook Svart 30.Juli.2019 Men den harbour guiden stemmer ikke helt den heller, så da er det jo til litt hjelp men ikke fullt. Sitér dette innlegget Link to post
Seilerslask Svart 30.Juli.2019 Del på Facebook Svart 30.Juli.2019 vindmann skrev 43 minutter siden: Ja, lå der også for en ukes tid siden og la merke til visse utfordringer med landstrøm. Fylte også baugtanken og fikk mye grums i vannet om bord etterpå. Ble usikker på om det var vannkvaliteten på Valle eller om jeg rett og slett hadde fått groe. Lignende erfaringer? Min far kommenterte på vannet i Valle, og konkluderte raskt med at der skulle han ikke fylle vann. Det kan nok ha noe for seg... Sitér dette innlegget Link to post
vindmann Svart 31.Juli.2019 Del på Facebook Svart 31.Juli.2019 Seilerslask skrev On 30.7.2019 at 13.26: Min far kommenterte på vannet i Valle, og konkluderte raskt med at der skulle han ikke fylle vann. Det kan nok ha noe for seg... Takk for info, greit å vite at det sannsynligvis ikke er egen båt som er problemet. Sitér dette innlegget Link to post
Roger jo Svart 1.August.2019 Del på Facebook Svart 1.August.2019 Skyll godt igjennom ledninger og slange før en fyller egen tank. og rens tanken i samme slengen med klorin og lag lat manns skylling, Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.