Jump to content

Edit History

Viljesterk

Viljesterk

Jeg har en 80-ish yamaha 50 med automagisk oljeblanding på en 18 hansvik.

Ved lav fart soter den ned plugger som om det var dens hovedformål, så har alltid 6-9 rengjorte plugger + startgass liggende klar.

Min skulle nok vært justert og rengjort for å få ned sotinga litt mer.

Jeg fikk på en 4hk yamaha i tillegg, og bruker 50en som ror - fønker som ei kule.

Vi strakk opp kabel til daumannsknapp fra 4hken også - sikker mange som overser dette, men det er jo så lite arbeid som skal til.

Blir jo litt skarpere lyd enn om man kjører den store på lavt turtall, men det går fint med putring i rundt 1-2-3 knop slik.

Å bruke bare 5 liter bensin fra morgen til kveld er jo også en bonus.

edit: kom forresten på et fint innlegg fra hakkannen da jeg spurte om dorging for en stund siden: https://baatplassen.no/i/topic/125528-ny-vs-brukt-4hk-dorgemotor/?do=findComment&comment=1812032

Blir i godt humør av å lese det :)

Viljesterk

Viljesterk

Jeg har en 80-ish yamaha 50 med automagisk oljeblanding på en 18 hansvik.

Ved lav fart soter den ned plugger som om det var dens hovedformål, så har alltid 6-9 rengjorte plugger + startgass liggende klar.

Min skulle nok vært justert og rengjort for å få ned sotinga litt mer.

Jeg fikk på en 4hk yamaha i tillegg, og bruker 50en som ror - fønker som ei kule.

Vi strakk opp kabel til daumannsknapp fra 4hken også - sikker mange som overser dette, men det er jo så lite arbeid som skal til.

Blir jo litt skarpere lyd enn om man kjører den store på lavt turtall, men det går fint med putring i rundt 1-2-3 knop slik.

Å bruke bare 5 liter bensin fra morgen til kveld er jo også en bonus.

• Create New...