Jump to content

Edit History

dieselfan

dieselfan

Siden du ikke har sagt noe om hva slags motor dette gjelder er jeg litt usikker på hvordan jeg skal gripe dette an...

 

Dersom du har KAD32 eller en annen motor som bruker samme transmisjonskåpe ber jeg deg IKKE følge rådet du fikk over da jeg mener det er fare for at en RS tetning kan havne i mellom registerhjulene og ende opp i oljesystemet.

Det er min mening at dette kan skade motoren din og jeg ber deg vente med å montere og starte motoren til dette er sjekket ut.

 

Jeg er 20 mil hjemmefra så jeg har ingen KAD/KAMD å åpne for å sjekke men jeg har tatt en RS dekkplate fra et 6305 lager som jeg har varmet til 120 graderC  og den beholder IKKE tilstrekkelig fasthet.

 

Det bakre lageret står i direkte kontakt med drevet som driver dieselpumpa og her er det motorolje.

 

Derfor har jeg demontert  RS dekkplatene når jeg har kjøpt lager i 2RS utførelse.... slik at det blir som originalt

 

Ser pumpe / infesting slik ut ?

Impellerpumpe og registerdrift.JPG

 

 

 

KAD Impellerpumpedrift.JPG

dieselfan

dieselfan

Siden du ikke har sagt noe om hva slags motor dette gjelder er jeg litt usikker på hvordan jeg skal gripe dette an...

 

Dersom du har KAD32 eller en annen motor som bruker samme transmisjonskåpe ber jeg deg IKKE følge rådet du fikk over da jeg mener det er fare for at en RS tetning kan havne i mellom registerhjulene og ende opp i oljesystemet.

Det er min mening at dette kan skade motoren din og jeg ber deg vente med å montere og starte motoren til dette er sjekket ut.

 

Jeg er 20 mil hjemmefra så jeg har ingen KAD/KAMD å åpne for å sjekke men jeg har tatt en RS dekkplate fra et 6305 lager som jeg har varmet til 120 graderC  og den beholder IKKE tilstrekkelig fasthet.

 

Det bakre lageret står i direkte kontakt med drevet som driver dieselpumpa og her er det motorolje.

 

Derfor har jeg demontert  RS dekkplatene når jeg har kjøpt lager i 2RS utførelse.... slik at det blir som originalt

 

Ser pumpe / infesting slik ut ?

Impellerpumpe og registerdrift.JPG

 

 

 

KAD Impellerpumpedrift.JPG

dieselfan

dieselfan

Siden du ikke har sagt noe om hva slags motor dette gjelder er jeg litt usikker på hvordan jeg skal gripe dette an...

 

Dersom du har KAD32 eller en annen motor som bruker samme transmisjonskåpe ber jeg deg IKKE følge rådet du fikk over da jeg mener det er fare for at en RS tetning kan havne i mellom registerhjulene og ende opp i oljesystemet.

Det er min mening at dette kan skade motoren din og jeg ber deg vente med å montere og starte motoren til dette er sjekket ut.

 

Jeg er 20 mil hjemmefra så jeg har ingen KAD/KAMD å åpne for å sjekke men jeg har tatt en RS dekkplate fra et 6305 lager som jeg har varmet til 120 graderC  og den beholder IKKE tilstrekkelig fasthet.

 

Det bakre lageret står i direkte kontakt med drevet som driver dieselpumpa og her er det motorolje.

 

Derfor har jeg demontert  RS dekkplatene når jeg har kjøpt lager i 2RS utførelse.... slik at det blir som originalt

 

 

Impellerpumpe og registerdrift.JPG

KAD Impellerpumpedrift.JPG



×
×
  • Create New...