Familiebåt Startet 30.Juli.2019 Link til dette innlegget Startet 30.Juli.2019 Hei Jeg og min kone ønsker og skaffe oss båt for og ta med våre sønner på 4 og 6 år ut på sjøen. Vi har da tittet en del for og se hva som finnes på markedet. Lurer på om det er noen som har god erfaring med dette og kan komme med forslag til båt man bør kjøpe. Budsjettet er på 450.000kr +/-. Vi ønsker diesel innenbordsmotor. Har sett på Bavaria, searay, Larsson, etc. (kom gjerne med andre forslag) 25fot og opp til 31fot. fått beskjed om og styre unna Amerikanske båter,( grunnet videre salg, elektriske, kvalitet etc), dermed vil jeg høre med flere om hva dere tenker:) Håper på konstruktive svar og forslag:) Petter Sitér dette innlegget Link to post
Traale Svart 30.Juli.2019 Link til dette innlegget Svart 30.Juli.2019 http://www.batmagasinet.no/bladarkivet/test-selby-880-seafighter. Dette er en båt jeg likte veldig godt. God plass og et lettdrevet økonomisk skrog, hvis du synes hekkaggregat er greit da. Sitér dette innlegget Link to post
Stilyol Svart 30.Juli.2019 Link til dette innlegget Svart 30.Juli.2019 Plan/halplan? Tett/kalesje? Drev/aksling? Faste sengeplasser/re opp? Klatrebåt/hekkport? Tenk litt på de, så er det lettere og komme med forslag etterpå :) Sitér dette innlegget Link to post
880 Svart 30.Juli.2019 Link til dette innlegget Svart 30.Juli.2019 Traale skrev for 3 timer siden: http://www.batmagasinet.no/bladarkivet/test-selby-880-seafighter. Dette er en båt jeg likte veldig godt. God plass og et lettdrevet økonomisk skrog, hvis du synes hekkaggregat er greit da. Godt forslag, med rett utstyrt båt har du problemfri ferie i flere uker. God plass til 2+2. God sjøbåt, kjøreglad og lett å håndtere. Økonomisk i bruk. Fabrikkbygde båter betyr god kvalitet. Hyppigst levert med VP motorer. Har selv noen års erfaring med 880'n og kan anbefale denne. Sitér dette innlegget Teori er når man vet alt og ingenting stemmer. Praksis er når alt stemmer, men ingen vet hvorfor. Praksis og teori forent: Ingenting stemmer, alt fungerer og ingen vet hvorfor. Link to post
joern-eo Svart 31.Juli.2019 Link til dette innlegget Svart 31.Juli.2019 Vedr amerikanske båter... Dette er seiglivede myter som aldri ser ut til å ta slutt. ( I USA er det europeiske båter som er "Stay away...) Har selv hatt en Rinker 312 fra 2005, og byggekvaliteten (og plass )overgår det meste av det som er bygd her i Europa. Det er mye viktigere å velge RIKTIG båt mtp vedlikehold, motorer etc etc. Sitér dette innlegget Link to post
Fekke01 Svart 31.Juli.2019 Link til dette innlegget Svart 31.Juli.2019 Hiver meg på denne tråden. Har selv hatt en eldre 28 fot Nimbus et par sommere nå. Fungert helt supert. To voksne og to barn. Neste sommer er de 5 og 8 år. Gutt og jente. Tror behovet for ekstra kabin melder seg etter hvert. Krav er drev, over 30 fot, men 1 motor. Grei utgang til badeplatform også, samt at mor nå vil ha pentry ute. Marsjfart bør ligge på over 20 knop. Skilsø 33 sport ser ut til å oppfylle de fleste krav. Til trådstarter; Stilyol helt rett i at du må ta noe valg på elementære ting. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.