Jump to content

Er det forskjell på viksund 320 st.cruz fra bygg 1 og utover


primusmotor

Recommended Posts

Hei, leser litt rundt og ser at de første 320 hadde for tung "flybridge", hva ble endret og når, ser det har vært endringer på "targa bøyle", er det stor forskjell på disse båtene?
Er det andre ting og se etter på tidligere modeller?
 

Redigert av Soa-båtbåtbåt
feil i overskrift (see edit history)

D5L           Rana 13     Master 680     Skilsø 750cc     Dacapo 9000 flyer     SUN 33     Nordic oceancraft 28     Skorgenes 335   Skorgenes 375

 

 

 

Link to post

Flybridgen ble endret fra og med 2008-modellene til en lettere konstruksjon. Fra 2008 er den noenlunde lik som 340 og 360. På 2007-modellene var ikke targabøyle, men "tårn" midt på bakerst.

 

I tillegg ble dashbordet (under frontvinduene og selve styreplassen) endret fra 2007 til 2008. Ryktene sier at det var litt problemer med de flatene bryterne/knappene på 2007-dashbordet. Fra 2008 er det ordinære vippebrytere som er brukt.

Link to post

Hei. De første 320 kom med fly som var støpt i utlandet av mildt sagt dårlig kvalitet og arbeid. Den gamle flybridgen har ikke targa bøyle og var flere hundre kilo tyngre enn den nye. Ser du på den gamle typen fly vil du se farge forskjell på topp og resten av skroget. Jeg hadde gamle typen på min 2007 modell. Den ble byttet på reklamasjon grunnet vann inn gjennom spotter i tak, store farge forskjeller og jeg trykte hull i flyen med bare fingrene. Jeg hadde en person som i den tiden jobbet for NB Marine for å se på flyen og han sa den gangen at dette var noe av det dårligste arbeidet han hadde sett. Det ble byttet noe flybridger på reklamasjon. Den nye flyen ble støpt på Formsenteret på Askøy. De ble nevnt av Viksund den gang at den var ca. 500 kg letter enn den gamle.

De første kom uten kant på dusj døren. Vann ut i toalett rom. Forandret dette og kom med kant etter noen produserte båter, husker ikke hvor mange. Dashbord ble forandret når den kom med ny fly.

Jeg hadde et år med mye reklamasjoner den gang, men det var av typen som kunne vært unngått hvis det hadde vært brukt mer tid når den ble laget. Siste reklamasjon var skifte av fly. Etter det var det ingen problemer av noen art.

 

SS

Link to post

Ja det leste jeg, men Heike skriver dette lengre opp: "Hvis den har den nye flyen så er 2007 helt topp den. Viksund kompenserte den høye vekten på fly med lodd i bunn. Når min ble byttet tok jeg ut noe av dette. Dette er kjempe båter i kjent Viksund stil."

Trodde 2007 hadde tårn i stede for targa, finnes det fly med targa som og er for tung??

D5L           Rana 13     Master 680     Skilsø 750cc     Dacapo 9000 flyer     SUN 33     Nordic oceancraft 28     Skorgenes 335   Skorgenes 375

 

 

 

Link to post

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...