Jump to content

Edit History

Fetolf

Fetolf

Hei, har noen spørsmål jeg håper noen kan svare på.

Har kjøpt en 12 fot pram med kjøl, bygd i Bindal rundt 99.

Denne har ikke blitt vedlikeholdt med noe av tidligere eier, men den ser ut til opprinnelig å være lakkert, ihvertfall på utsiden. Usikker på hva det er innvendig, men det ser kanskje ut som lakk der også, mye flassing. 

Kunne tenkt meg å behandlet hele båten med båtolje som består av tjære, linolje og terpentin.

Hvordan er fremgangsmåten på dette? Må all lakk fjernes? 

20190719_111206.jpg

Fetolf

Fetolf

Har kjøpt en pram med kjøl, bygd i Bindal rundt 99. Denne har ikke blitt vedlikeholdt med noe av tidligere eier, men den ser ut til opprinnelig å være lakkert, ihvertfall på utsiden. Usikker på hva det er innvendig, men det ser kanskje ut som lakk der også, mye flassing. 

Kunne tenkt meg å behandlet hele båten med båtolje som består av tjære, linolje og terpentin.

20190719_111206.jpg

Fetolf

Fetolf

Har kjøpt en pram med kjøl, bygd i Bindal rundt 99. Denne har ikke blitt vedlikeholdt med noe av tidligere eier, men den ser ut til opprinnelig å være lakkert, ihvertfall på utsiden. Usikker på hva det er innvendig, men det ser kanskje ut som lakk der også, mye flassing. 

20190719_111206.jpg

Fetolf

Fetolf

Har kjøpt en pram med kjøl, bygd i Bindal rundt 99. Denne har ikke blitt behandlet med noe av tidligere eier, men den ser ut til å være lakkert, ihvertfall på utsiden. Usikker på hva den har blitt behandlet med innvendig, men det ser kanskje ut som lakk der også, mye flassing. 

Hvordan gjør jeg dette? Må all lakk fjernes? 

20190719_111206.jpg

Fetolf

Fetolf

Har kjøpt en pram med kjøl, bygd i Bindal rundt 99. Denne har ikke blitt behandlet med noe av tidligere eier, men den ser ut til å være lakkert, ihvertfall på utsiden. Usikker på hva den har blitt behandlet med innvendig, men det ser kanskje ut som lakk der også, mye flassing. 

Hvordan gjør jeg dette? Må all lakk fjernes? 

• Create New...