Jump to content

Frakt av Båt fra Harstad til Telemark ?

Bayliner.

Recommended Posts

Anbefaler deg å endre emnet til: "Frakt av båt fra Harstad til Telemark"

Samt skrive hva slags båt. Motorbåt/ seilbåt etc.

Er flere på forumet her som henter båter på vannet for andre. Altså fører båten til ny hjemmehavn. Men det er jo litt langt da...

Kunne blitt en flott hentetråd ?

Det er også noen lasteskip som kan frakte båter på dekk. Jeg hadde sjekket med https://norlines.no/hva-gjr-vi/nasjonale-losninger/bater

Redigert av Grand Banks jr (see edit history)

Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO)
Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B

Ser på finn.no at båtmanglen er stor så det er fint du fant en båt så nærme som i Harstad.:clap:
Derfor ville jeg ha godt den strekningen selv for å snuse inn "atmosfjæren" av en kyst strekning de færste som bor på Østlandet går.
Hvis det er umulig eller ikke ønsket så sjekk rederier som går strekkningen om muligheten for dekklast.
Den kan også tas hjem av en leieskipper.

Redigert av pipe (see edit history)

Har faktisk kjørt den strekninga opp og ned et par 3 ganger,og ja det er en kjempe tur.Var på MTB på 80 tallet og det var ikke en fjortarm vi ikke var innom.Vi var liksom på ferie:smiley:

Det at jeg måtte helt opp der for å finne båt,kommer vel av at den ikke var å finne her nede til "normal"pris.

Driver nå å sjekker opp muligheten for frakt som dekklast.

Festina_Lente skrev for 22 timer siden:

Ble nettopp passert av Christian With/ Ulvan nordgående i Karmsundet. Den hadde to båter som dekkslast. Har nesten aldri møtt denne båten uten båter på dekk.

passerte en av with båtene her også for noen dager siden, også med 2 båter på dekk

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

Grand Banks jr skrev 1 time siden:

Hva er prisen? Greit å vite hvis jeg senere skulle finne en båt på de trakter. Det hender jo det dukker opp noe fristende... ?

Går ikke fram av signaturen din hvor du bor, men for 3 år siden fikk jeg en NB820 fra Molde til Tromsø for 13000kr inkl mva. I dette tilfellet til trådstarter så er det vel dobbelt så langt og prisen deretter :( 

Har brukt Ulvan fra Levanger til Kristiansand, 31 fot motorbåt. Er 5 år siden, betalte 22.000. Båten min ble løftet ombord fra sjøen og levert på sjøen, kai anløp ikke nødvendig. Tillot ikke bruk av egen krybbe. Rederi og skip kan anbefales. 

Sjekk om forsikringen din dekker slik transport. Egen spesialforsikring for slikt kan være lurt, koster ikke stort.

89DDE3CC-6B78-4DC8-823E-8486629536FC.jpeg

218D7E71-B5A2-43E2-804B-94F8AB3A8F02.jpeg

B8B6DAE4-E8B8-4319-828D-1591B0562078.jpeg

Redigert av Rolf (see edit history)

Rolf

som trives best med Sommer, Sol og Sørland

"Seier venter den, som har alt i orden - held kalder man det. Nederlag er en absolutt følge for den, som har forsømt at ta de nødvendige forholdsregler i tide - uheld kaldes det" 

Roald Amundsen

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...