qwerty Startet 31.Juli.2019 Link til dette innlegget Startet 31.Juli.2019 Har en NMEA 2000 bus fra motor og frem til instrumentene. Tenkte å koble plotteren, Garmin 720s, inn på denne. Har forhørt meg til tre leverandører og fått forskjellige svar. Noe sier jeg kan sette inn et T-stykke og en kabel til plotter. Andre sier at man må inn med en power isolator mellom plotter og eksisterende bus. Uten denne vil man kunne skade eksisterende utstyr på NMEA nettverket. På lokale butikk fikk jeg med et NMEA starter-kit, og mente at man bare kunne benytte T-stykke og den ene kabelen. Ut fra dette blir man usikker. Jeg lurer på om det er noen som har satt opp ett slik oppsett fra Evinrude G1 og Garmin GPSmap720s plotter. Hvordan ble dette koblet? Sitér dette innlegget Link to post
Lars Martin Svart 31.Juli.2019 Link til dette innlegget Svart 31.Juli.2019 Det svaret er jeg spent på. Jeg lagde meg nmea kabel fra min 60 e-tec til plotter. Har ikke ødelagt noe enda? Raymarine sier isolator, men jeg har ikke funnet noe hos Evinrude om det samme. Tenkte å spørre på etecownersgroup I kveld. Sitér dette innlegget Ship o'hoi Link to post
qwerty Svart 31.Juli.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 31.Juli.2019 (redigert) Lars Martin skrev 19 minutter siden: Det svaret er jeg spent på. Jeg lagde meg nmea kabel fra min 60 e-tec til plotter. Har ikke ødelagt noe enda? Raymarine sier isolator, men jeg har ikke funnet noe hos Evinrude om det samme. Tenkte å spørre på etecownersgroup I kveld. Hadde du eksisterende NMEA bus fra motor til instrumenter fra før, eller ble det egen kabel fra motor til plotter? Jeg har alt liggende frem ved instrumentene fra før, vet ikke om det har noen betydning. Jeg tror at dette er et NMEA teknisk spørsmål. Ikke nødvendigvis etec relatert. Hold meg informert om du får svar fra det forumet Redigert 31.Juli.2019 av qwerty (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Lars Martin Svart 31.Juli.2019 Link til dette innlegget Svart 31.Juli.2019 Har ikke nmea instrumenter. Jeg la ny kabel fra motor til t-stykker og plotter. Original evinrude kabel kosta vist 3-4tusen. Bør være isolator i den da. Den jeg lagde kom på ett par hundrelapper. Sitér dette innlegget Ship o'hoi Link to post
Lars Martin Svart 31.Juli.2019 Link til dette innlegget Svart 31.Juli.2019 Her er spm på etecownersgroup. https://www.etecownersgroup.com/post/60-hp-nmea2000-raymarine-axiom-power-isolatorinterface-10203872?pid=1309148495#post1309148495 Kommer tilbake med inspill hvis det skulle dukke opp noe. Sitér dette innlegget Ship o'hoi Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.