Jump to content

Dårlig kvalitet på lås i ABS skapdør?

svolp

Recommended Posts

Kjøpte denne, hentet den i dag. https://www.marineonline.no/nuova-rade-top-line-luge-370x375mm.html Prøvde og låse den èn gang så knekker den lille tappen på nøkkel av i låsen så lås med nøkkel er ødelagt. Er det virkelig så dårlig kvalitet på disse dørene?

I såfall bestiller jeg en uten lås og lager til egen lås med hengelås selv om det ikke er like pent. Heldigvis hadde jeg ikke montert døra i finèren så jeg ikke måtte ødelegge lagringsplassen. Har naturligvis sendt mail til forhandler og krever ny lås.

Innspill? Venstre nøkkel ok, høyre nøkkel med knekt "tapp" Ingen vil nå låse opp døren...IMG_20190731_164120358_HDR.jpg.f8b99098c6996969e4a89d93b010f67d.jpg

IMG_20190731_164340480.jpg

Liten kuriositet, fant reserve nøkkel hos samme forhandler til denne døren og det er jo en skikkelig kvalitets nøkkel ifht til det som følger med som standard..

Screenshot_20190731-184350.png.e67412cf19e1431e01d844eaf7bdce6d.png

Redigert av svolp (see edit history)

Kan være produksjonsfeil eller laber kvalitet på selve nøkkelen. Disse "tubular lock"-nøklene kommer bare i et visst antall variasjoner, så jeg vil tro du får tak i en ny nøkkel ganske enkelt... men selger/ produsent tar vel forhåpentligvis ansvar og gir deg en erstatning.

Verdt å vite: disse låsene er oftest ekstremt enkle å dirke, plastrøret fra en alminnelig BIC-penn er alt som trengs. Eller en dirk fra eBay til et par hundre kroner. Så man bør tenke litt over hvilke verdier man sikrer, og mot hva, når man bruker en slik lås. 

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...