Jump to content

Edit History

PerUlv

PerUlv

Tror ikke det finnes noen bærbar vhf med AIS.

Icom m93d er vanntett med ipx7, og har gps, glonass etc. Den flyter og har mob funksjon slik at den i følge det jeg har lest skrur seg på i vann, lyset kommer på i vann og du med ett trykk kan sende dsc mob call.  Dersom enheten ikke har posisjon enda, sendes signalet når den har posisjon, du trenger ikke trykke send om igjen.

Jeg synes den oppnår posisjon ganske raskt, men jeg har ikke testet mob funksjonen. Den er avansert så det holder for min del, men enkel å bruke etter min mening. God lyd. Stort minus for proprietær ladekabel. 

Forøvrig høres det ut som du leter like mye etter en personlig epirb.

PerUlv

PerUlv

Icom m93d er vanntett med ipx7, og har gps, glonass etc. Den flyter og har mob funksjon slik at den i følge det jeg har lest skrur seg på i vann, lyset kommer på i vann og du med ett trykk kan sende dsc mob call.  Dersom enheten ikke har posisjon enda, sendes signalet når den har posisjon. Jeg synes den oppnår posisjon ganske raskt, men jeg har ikke testet mob funksjonen. Den er avansert så det holder for min del, men enkel å bruke etter min mening. God lyd. Stort minus for proprietær ladekabel. 

PerUlv

PerUlv

Icom m93d har gps, glonass etc. Den flyter og har mob funksjon slik at den i følge det jeg har lest skrur seg på i vann, lyset kommer på i vann og du med ett trykk kan sende dsc mob call.  Dersom enheten ikke har posisjon enda, sendes signalet når den har posisjon. Jeg synes den oppnår posisjon ganske raskt, men jeg har ikke testet mob funksjonen. Den er avansert så det holder for min del, men enkel å bruke. God lyd. Stort minus for proprietær ladekabel. 

• Create New...