Jump to content

Edit History

Lingefan

Lingefan

L0L skrev for 11 timer siden:

Det er kombinasjonen av den rette stevnen som hogger tak, og steppene bakover som kikke har grep i vannet, som gjør disse båtene problematiske. Båten roterer sideveis rundt det første steppet på midten av båten slik at passasjerene bli slynget ut.

Men så lenge båten er ce merket er tydeligvis alle fornøyd.

 

Det var visstnok erfarne folk i denne båtulykken. Men da bør de vite å kjenne sin båt. Synd at det å bli kjent med båten kan føre til dødsfall ved feil. Den har sannsynligvis tverret, altså mistet grepet plutselig i en sving i svært høy hastighet. Ulykkesbåten har 725hk og gjør over 80 knop. En slik båt bør det være båtsertifikat for å få lov til å føre. Men hadde denne ulykken vært unngått med 0,2 promillegrense, båtførerkort og alle verdens regler? Neppe. Ulykker skjer dessverre uansett.

Lingefan

Lingefan

L0L skrev for 10 timer siden:

Det er kombinasjonen av den rette stevnen som hogger tak, og steppene bakover som kikke har grep i vannet, som gjør disse båtene problematiske. Båten roterer sideveis rundt det første steppet på midten av båten slik at passasjerene bli slynget ut.

Men så lenge båten er ce merket er tydeligvis alle fornøyd.

 

Det var visstnok erfarne folk i denne båtulykken. Men da bør de vite å kjenne sin båt. Synd at det å bli kjent med båten kan føre til dødsfall ved feil. Den har sannsynligvis tverret, altså mistet grepet plutselig i en sving i svært høy hastighet. Ulykkesbåten har 725hk og gjør over 80 knop. En slik båt bør det være båtsertifikat for å få lov til å føre. Men hadde denne ulykken vært unngått med 0,2 promillegrense, båtførerkort og alle verdens regler? Neppe.



×
×
  • Create New...