Henningen Startet 2.August.2019 Link til dette innlegget Startet 2.August.2019 Hei, jeg har så smått løftet på motorlokket for å bli litt kjent med motoren i båten. Det er en VP D3 170hk, 2010 mod. Har funnet ut av en god del, men mye gjenstår. Lurer litt på hva denne beholderen på bildet er og hva som er i den . Væsken i beholderen er under MIN. Hva kan det påvirke? Beholder og slange hvor væsken kommer fra/går til er markert med piler. Kommentar fra moderator: Tittel redigert, var "Hva er denne beholderen tilknyttet motoren". Alle må vennligst lese reglene for titler før man poster. Utdrag: Av hensyn til brukervennligheten er det viktig at titlene beskriver emnet på en best mulig måte, den kan inneholde inntil 100 tegn. Skriv tittelen slik du ville formulert deg om du henvendte deg muntlig til en båtkyndig bekjent. Om det er relevant skal emnetittelen inneholde både produktnavn og beskrivelse av hva saken gjelder. Sitér dette innlegget Utvikler av pumpepriser.no Link to post
dieselfan Svart 2.August.2019 Link til dette innlegget Svart 2.August.2019 (redigert) Det er servo oljereservoar. Når nivået er under min bør du toppe opp med medie som beskrevet i brukermanualen for din motor. Ved for lavt nivå vil servopumpen suge luft og da forsvinner servoassistansen og systemet må trolig luftes og pumpen kan skades. Vil du være så snill å sette inn dine motordat i tittelen ? (VP D3 170hk, 2010 mod) slik at ikke tråden din blir stengt av Moderator. (slik den er nå er det ikke lett å få treff på relevante søk...) Det er enkelt å endre: klikk på "rediger innlegg" Redigert 2.August.2019 av dieselfan (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Henningen Svart 2.August.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.August.2019 Ok, skal skrive bedre emne ved evt. neste post. Er det servo til styringen eller? Sitér dette innlegget Utvikler av pumpepriser.no Link to post
-morten- Svart 2.August.2019 Link til dette innlegget Svart 2.August.2019 Fulgte det ikke med instruksjonsbok når du kjøpte båten? Det er veldig smart å sette seg inn i hvordan ting fungerer når man har handlet ny båt! Det er jo sløvt å ikkelevere med sånt nårman selger noe mener jeg! Når ting er nytt kommer detjo gjerne en perm med båt spesifikasjoner instruksjonsbok forbåt og egen på motor! Sitér dette innlegget Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
Henningen Svart 2.August.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.August.2019 Joda, denne fulgte med: Volvo-D3-Operators.pdf Men klarte ikke å gjenkjenne beholderen i båten i forhold til bildene. Etter at jeg nå fikk tips om servo fant jeg info på side 104 :-) Takker Sitér dette innlegget Utvikler av pumpepriser.no Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.