Rookie_332 Startet 2.August.2019 Link til dette innlegget Startet 2.August.2019 Hei noen med erfaring med denne da jeg tenker på å kjøpe en Nor-dan 780 med Mercruiser 2,8D 200hk, evt drift, service kostnader, deler etc. Takk ;-) Sitér dette innlegget Link to post
Norddron Svart 2.August.2019 Link til dette innlegget Svart 2.August.2019 Du får kjøpt servicedeler på ravnsgarage. Greit å gjøre selv. Må ta av vannpumpe for bytte av Impeller. Pumpen er i front på babord side og litt kronglete å få av, men det lar seg greit gjøre. Motor har en slange bak på babord side for tømming av olje, kan kjøpe en vakumpumpe som passer til gjengene, men også mulig å suge fra peilepinnerøret (mulig man ikke får tømt alt da). Servicemanual er lett å finne som PDF, mener d er link til den her på forumet et sted. Tror du kan finne riktig brukermanual her: http://download.brunswick-marine.com/download/dosearch/@isnew/desc;jsessionid=17d76dx5p85u1?lang=EN&categories=MERCRUISER$2008$Diesel$Sterndrive$&mod=4 Filtere og reimer er lett å bytte. Det samme med anode og kjølevæske. Litt forskjell på sort og hvit motor, og det er to forskjellige vannpumper hvor den ene skal være mer utsatt for havari (Sherwood risiko, jabsco ok tror jeg). Min motor har fungert flott i snart 500 timer. Synes ikke den er dyr i hverken drift eller service, (men vet ikke hva det koster å fikse når noe går gruelig galt). I følge Google skal den vel ha et Ok rykte. Bør være greit å finne mekanikere med kompetanse på motoren ved behov. Sitér dette innlegget Link to post
Rookie_332 Svart 4.August.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.August.2019 supert takk for svar ;-) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.