Jump to content

Edit History

Lars H.

Lars H.

Og så var årets båtferie over og vi er vel hjemme. Vi droppet stopp i Hankø og dro rett hjem. Vi gikk opp bak Hvaler og så godt ut for Strømtangen. Fine forhold omtrent uten vind, men tung sjø / dønninger på 1,5m opp mot Rauer. Helt uproblematisk. Vi kom nesten oppi en seilregatta utenfor Hankø men gikk akkurat klar. Turen tok 5t 40min, så nå er jeg sliten i den snart 76 år gamle skrotten. Det var godt å synke ned i stresslessen fremfor TV'n her hjemme.

Vi gikk nesten på toppfart (7knop) hele tiden, bare ca. 200RPM under max på motoren. Og da ble det mye lyd og vibrasjoner i båten, spesielt da gummien på de 4 motorlappene er steinharde. Dette må jeg få fikset før neste sesong, men jeg gruer meg til jobben.

Dermed er det bare å takke alle dere som har fulgt oss og kommet med innlegg her på forumet. Takk skal dere ha.

mt_hjem.jpg.759a8664bbc287e666184f30b6d58193.jpg

Lars H.

Lars H.

Og så var årets båtferie over og vi er vel hjemme. Vi droppet stopp i Hankø og dro rett hjem. Vi gikk opp bak Hvaler og så godt ut for Strømtangen. Fine forhold omtrent uten vind, men tung sjø / dønninger på 1,5m opp mot Rauer. Helt uproblematisk. Vi kom nesten oppi en seilregatta utenfor Hankø men gikk akkurat klar. Turen tok 5t 40min, så nå er jeg sliten. Vi gikk nesten på toppfart hele tiden, bare ca. 200RPM under max på motoren. Og da ble det mye lyd og vibrasjoner i båten, spesielt da gummien på de 4 motorlappene er steinharde. Dette må jeg få fikset før neste sesong, men gruer meg til jobben.

Dermed er det bare å takke alle dere som har fulgt oss og kommet med innlegg her på forumet. Takk skal dere ha.

mt_hjem.jpg.759a8664bbc287e666184f30b6d58193.jpg

• Create New...