Guest Avmønstret# Svart 4.August.2019 Link til dette innlegget Svart 4.August.2019 pipe skrev for 6 timer siden: Batteridrevet vinkelsipper tar alt av tyverisikring på sekunder Etter å ha kjøpt en sånn selv, med kappskive for syrefast, så kan jeg bekrefte at det "går unna" når noe må kappes. Ekstremt effektivt redskap, tok også med seg en snei av lillefingeren min så det ble ekte blodsdåp i første forsøk ;-) Sitér dette innlegget Link to post
andersb Svart 4.August.2019 Link til dette innlegget Svart 4.August.2019 Børsteløse motorer, lipo/lion batterier gjør at 1-2KG håndverktøy spiser 12mm på... sekunder. Du får både aktive/passive GPS baserte, enheter som sover og ikke kan scanner, enheter du kan radioscanne, min løsning er virrvar av slike, gjemt i alt, overalt. Ja det koster noen kroner, men jeg hater tyver, og jeg vil gjerne finne de. Eneste jeg ikke hadde sporing i av bil, var ironisk nok eneste bilen min som har blitt sjålet, trodde ikke noen tok toyota (når jeg har ymse dyrere/kulere biler) men tok feil! Sitér dette innlegget Link to post
pipe Svart 4.August.2019 Link til dette innlegget Svart 4.August.2019 andersb skrev 6 minutter siden: Du får både aktive/passive GPS baserte, enheter som sover og ikke kan scanner, enheter du kan radioscanne, min løsning er virrvar av slike, gjemt i alt, overalt. Ja det koster noen kroner, men jeg hater tyver, og jeg vil gjerne finne de. I den ene båten har jeg en Garmin Tracker men jeg blir ikke overasket hvis tyven har med seg en billig GPS Jammer hvis båten først blir stjålet Sitér dette innlegget Link to post
Hakkannen Svart 4.August.2019 Link til dette innlegget Svart 4.August.2019 Hengelåser er jo også et mindre problem hvis man har med seg et par passende fastnøkler. Kjapt og enkelt. På tross av dette har jeg hengelås på påhengsmotoren på jolla, mest fordi jeg da sikrer at ikke skruene skrur seg opp. Jolla er kun fortøyd med tau, ikke så mye poeng med kjetting eller vaier, annet enn å sinke tyven litt. Har åpnet noen fastirrede/rustede hengelåser for folk, og for meg selv (ikke alltid jeg husker på å sette inn hengelåsene med fett i farten). Kameraovervåket havn virker nok avskrekkende, men på tross av dette har det forsvunnet både påhengser og tauverk i havna. Så har mer tro på å gjøre ting mindre fristende, motorene mine er derfor lakkert matt svart med Plastidip, de ser ikke ut i måneskinn? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.