Jump to content

Edit History

Krimart

Krimart

Komodo skrev for 11 timer siden:

Det mest riktige etter boka er vel da som du sier å legge på topcoat før x-antall lag 2 komp epoxyprimer. I så tilfelle er det vel unødvendig å sparkle disse små hullene først, like greit jobbe litt med rulla eller penselen når man legger på coat slik at hullene fylles. Men jeg tror ikke ett lag topcoat er nok. Må nok legge to eller tre strøk for å få en grei tykkelse. 

Et annet alternativ kan være å legge et lag med tynn rowingduk og epoxy før primer. Det blir nok enda tettere. Lamineringsepoxyen er tynn, så den vil nok fylle porene også. 

Slik jeg forstår TS har han allerede reparert skadestedene med nytt laminat. Jeg ville brukt som du sier vevd duk og epoxy for dette men jeg vet ikke hva TS har brukt ( har spurt). Uansett, etter laminering må man jo sparkle og slipe, og når man først har sparkelen der er det kjapt å dra over hullene også. 

Krimart

Krimart

Komodo skrev for 11 timer siden:

Det mest riktige etter boka er vel da som du sier å legge på topcoat før x-antall lag 2 komp epoxyprimer. I så tilfelle er det vel unødvendig å sparkle disse små hullene først, like greit jobbe litt med rulla eller penselen når man legger på coat slik at hullene fylles. Men jeg tror ikke ett lag topcoat er nok. Må nok legge to eller tre strøk for å få en grei tykkelse. 

Et annet alternativ kan være å legge et lag med tynn rowingduk og epoxy før primer. Det blir nok enda tettere. Lamineringsepoxyen er tynn, så den vil nok fylle porene også. 

Slik jeg forstår TS har han allerede reparert skadestedene med nytt laminat. Jeg ville brukt som du sier vevd duk og epoxy formdette men jeg vet ikke hva TS har brukt ( har spurt). Uansett, etter laminering må man jo sparkle og slipe, og når man først har sparkelen der er det kjapt å dra over hullene også. 

• Create New...