
Verkstedmanual
Hei igjen. tilbake te tema. Eg trur kanskje tråstartar her fått vel menge inspel, men eg tar et te.:)
Eg har en Volvo Penta TAMD41P-A: Timetalet på den er 2950. Den verken ryker, manglar omdreininga elle vise anna tekn til slitasje som gjennomblåst, lyder eller oljeforbruk. Dieselforbruket er 1,3 l/nm ved ca 3200 omd og 12 knp fart i en halvplanende båt. Dinna moter har blitt bra behandla og hatt olje og filterskift ette VP sine anbefalinga. Eg er ikkje i tvil om at den kan leve det dobbelte med rett stell også i framtia. Om du er i tvil om ståa til motoren er historia viktig, men ekle tester kan du gjere sjøl.
- Sjekk olja - er den grå eller inneholde partikler stry klar - partiklane kan du sjå med å gni olje fra peilepinna på fingrane og se det opp mot lyse ser du at det blike stål, eller messingaktig så er de et dårleg tekn.
- Har du gjennomblåst i motoren? det kan du sjekka ved ta av oljepåfullingsloke unde drift. Det skal ikkje være myke "trekk" der
- Har du grå masse i kjølevæska så kan det være et dårleg tegn og olje i vatn, men også tegn på lang ti sia kjølevæske skifte
- Brukar motoren olje? Litt er normalt. kanskje 0,5 liter pr 1-200 timar
- Har du urytmiske klikkelydar kan dett være tegn på sletne dyser eller vetilløftara / overføringa på løftara
- Har du kutting på enkelt sylidare / ujevn gange
- Utvendig lekkassje? - simmeringer eller annet - kan være et dåleg tegn, men kan og være en enkel fiks
- Har timeteller vært ute av drift- sjekk logg- klarer du ikkje å spora tilbake timetalet - styr unna
- Ryke motoren blått eller har en overdreven kvit damp
Bare noken enkle råd for å avklara det mest grunnleggande