Jump to content

Edit History

Grand Banks jr

Grand Banks jr

Hovedsaklig med baug mot land, eller svai?

Jeg ligger stort sett med baug mot land, og jeg ville nok kjøpt 10 kg. Kanskje 7 kg holder, men min erfaring med et lettere Bruce er at det ikke er tungt nok til å bite igjennom "skorpen" på sand. Var Biltema-versjon. Det ble liggende som en "slede" og gli, selv med svært langt tau ute. Det var med min 16 fots speedsjark, og på sandbunn.

Jeg ville også hatt mellom 5 og 10 meter kjetting. 

Da kunne jeg latt skuldrene synke og slappe av, også når det blåser strandmadrasser og redningsvester i kastene.

Men det er sikkert noen her som erfaring med akkurat den båten eller tilsvarende.

Grand Banks jr

Grand Banks jr

Hovedsaklig med baug mot land, eller svai?

Jeg ligger stort sett med baug mot land, og jeg ville nok kjøpt 10 kg. Kanskje 7 kg holder, men min erfaring med et litt lettere Bruce er at det ikke er tungt nok til å bite igjennom "skorpen" på sand. Var Biltema-versjon. Det ble liggende som en "slede" og gli, selv med svært langt tau ute. Det var med min 16 fots speedsjark, og på sandbunn.

Jeg ville også hatt mellom 5 og 10 meter kjetting. 

Da kunne jeg latt skuldrene synke og slappe av, også når det blåser strandmadrasser og redningsvester i kastene.

Men det er sikkert noen her som erfaring med akkurat den båten eller tilsvarende.

• Create New...