Vosso63
Så kommer spørsmåla:
1. Jeg ser jo at sjølbyggeren ikke har klart å få glassfiberen uttapå kjernematerialene tett. Stadig er det altså støpt inn trestykker som så har gjennomgått samme forråtnelse som alle trebåtene som ble "plastra" opp for et eller to tiår sida. Nå har jeg jo limt fast to trestykker uttapå men altså klin inntil glassfiber-veggen. Skal jeg slipe ned det trevirket som vender ut og olje det som på en trebåt (f.eks Owatrol D1 og D2) ? Eller skal jeg dekke det helt med epoksy, kanskje også med duk? Eller skal jeg dekke det med klar 2-komp PU-lakk? Eller hva? Trevirket er pent i seg sjøl. Motorfesteplata er henta fra en gammal kommode og avstivinga er rødlig lerk. Jeg liker jo trevirke, men skjønner jo det geniale i lette, spenstige glassfiberskrog!
2. Om jeg skrur fast dollbord-ripe i bremmen, vil det da knirke og dirre når jeg går med litt fart på femhesteren?
Hva er lurest: Lime med et mjukt og seigt "fugelim" a la Sikaflex / Simson / Bostik mellom trevirke og glassfiber? Eller fusjonere tre og glassfiber med epoksy? Jeg har jo en bråte remedier og begge deler er omtrent likedan i utførelse, så arbeidsmessig er det hipp som happ.