Jump to content

Hvor mange på forumet har Musling?

Guest

Recommended Posts

Pettersenmotor skrev for 19 timer siden:

Han har montert nosecone for å kunne heve motoren enda høyere. Fått motor på din? 

Nei, jeg skal prøvekjøre den som stod på båten i morgen, Johnson 35 hester.  I følge han jeg kjøpte båten av mistet den kraft under belastning. Så jeg tenkte skjæring. Men kompresjonen er jevn, så jeg tenker jeg kan gi den en sjans. Fant ei litt uggen pluggledning. 

KarlStrømme skrev On 21.6.2020 at 22.18:

Nei, jeg skal prøvekjøre den som stod på båten i morgen, Johnson 35 hester.  I følge han jeg kjøpte båten av mistet den kraft under belastning. Så jeg tenkte skjæring. Men kompresjonen er jevn, så jeg tenker jeg kan gi den en sjans. Fant ei litt uggen pluggledning. 

Har testkjørt i dag. Vår Johnson Endevaur 35-hester, med en del hakk i propellen, fikk båten opp i voldsomme 27 knop?

ivar skrev 7 minutter siden:

er det org, propell så er ikke det værst. hadde samme motor på en Bella 440. 14" 4-blader med ca null grep i vannet - kaviterte for et godt ord. 

3 blader på denne, med en del hakk langs kanten. Tror ikke jeg vil spandere en ny, hvis det ikke dukker opp noe brukt for en fin pris? Har fått tak i en 50 hk Yamaha, som jeg tror kan passe båten bra. Men den mangler komp på en sylinder, så vi får se?

Sånn, da var denne ferdig og muslingen kan bli prioritert igjen 

Har fått handla litt til muslingen de siste dagene da. 13.5x24" raker(90hk?), nye strømkabler, rustfri pullere, lensepumpe, rustfri strekkfisker til "westermoen" forsterkning, bensinslange, hovedstrømbryter, tau, aluminiums lister til koppholderene, bensin påfylling i Lingehesten 

Så nå skal det gunnes på og muslingen skal bli ferdig i løpet av noen dager 

IMG_20200625_173617.jpg

• 1 år senere...

Heia! 

Jeg har en 430 med Linge-hest som er støpt hos Westermoen i 1991 og med tilsvarende bruksmerker og "battlescars" :boxing:

Har nok vært kjørt med overmotorisering en gang i tiden, gjennomgående bolthull med god avstand er på plass i akterspeil  uten at jeg tenkte noe videre over dette når jeg kjøpte båten. 

Sitter en 30 hesters Johnson 2t fra 2001 på som jeg ikke er helt sikker på om yter det den skal, har greid rundt 26 knop på en god dag og med lite (null last utenom meg og litt bensin, men sikkert en del vann i dobbeltbunn) vekt i båten. Husker ikke propell-spec i farta men jeg synes uansett det er litt for lite...

Hvordan går det med din Eika? Er den på vannet igjen? Synes du oppgir gode tall med 40 hk, frister og herme litt :)

Mvh Olav

Olav Kaa skrev for 9 timer siden:

Sitter en 30 hesters Johnson 2t fra 2001 på som jeg ikke er helt sikker på om yter det den skal, har greid rundt 26 knop på en god dag

kompisen min sin med 80-talls 25hk yamaha klarte 25 med 2 pers, tror ikke den johnson 30 hesteren er så veldig mye sprekere...?

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

• 3 uker senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...