Jump to content

Edit History

pipe

pipe

CaptainRG skrev 50 minutter siden:

åten er svært dårlig vedlikeholdt. Noe som er grunnen til at båten har den verdien (jeg mener) den har. Hadde den vært i tipp topp stand, kunne den fint vært solgt for en høyere pris, enn alle kravene om pant i den er på. Jeg så den og tenkte at det kunne være et fint prosjekt. 

Men slik det er nå, så ser det ikke ut til at eier har kapitalen til å få slettet heftelsene på båten, uten å selge til godt over det dobbelte av hva den faktisk er verdt. 

Med forholdet mellom gjeld på båten og hva du mener den er verdt er det bare å gå videre til neste båt.
Eller vente å se om det blir tvangsalg for da prøve å få kjøpt til riktig pris 

pipe

pipe

CaptainRG skrev 48 minutter siden:

åten er svært dårlig vedlikeholdt. Noe som er grunnen til at båten har den verdien (jeg mener) den har. Hadde den vært i tipp topp stand, kunne den fint vært solgt for en høyere pris, enn alle kravene om pant i den er på. Jeg så den og tenkte at det kunne være et fint prosjekt. 

Men slik det er nå, så ser det ikke ut til at eier har kapitalen til å få slettet heftelsene på båten, uten å selge til godt over det dobbelte av hva den faktisk er verdt. 

Med dette forholdet mellom gjeld og hva du mener båten er verdt så er prosjektet nesten dødfødt på nåverende tidspunkt.
Jeg skrev nesten fordi man kan i teorien forhandle med kreditorene når de har kommet til det punktet at de erkjenner tap på fordringene sine.
jo flere kreditorer jo vannskligere er det og hvis staten er en av de så er det nok kjørt.

Det er jo rimlig sansynlig at denne båten ender på tvangsalg så sikkert bedre å vente å se hva man kan få kjøpt den til da

 

pipe

pipe

CaptainRG skrev 23 minutter siden:

åten er svært dårlig vedlikeholdt. Noe som er grunnen til at båten har den verdien (jeg mener) den har. Hadde den vært i tipp topp stand, kunne den fint vært solgt for en høyere pris, enn alle kravene om pant i den er på. Jeg så den og tenkte at det kunne være et fint prosjekt. 

Men slik det er nå, så ser det ikke ut til at eier har kapitalen til å få slettet heftelsene på båten, uten å selge til godt over det dobbelte av hva den faktisk er verdt. 

Med dette forholdet mellom gjeld og hva du mener båten er verdt så er prosjektet nesten dødfødt på nåverende tidspunkt.
Jeg skrev nesten fordi man kan i teorien forhandle med kreditorene når de har kommet til det punktet at de erkjenner tap på fordringene sine.
jo flere kreditorer jo vannskligere er det og hvis staten er en av de så er det nok kjørt.

Det er jo rimlig sansynlig at denne båten ender på tvangsalg så da er nok lettere å kjøpe den da til riktig pris 

 



×
×
  • Create New...