Jump to content

Edit History

pipe

pipe

oberst1 skrev for 4 timer siden:

PS. Bytter flasker, få steder fyller. I tillegg er det en sikkerhet i at beholdere skiftes ut.

Jeg tror sikkerhets aspektet med å bytte flasker eller å få gassforhandleren til å fylle din medbrakte går ut på ett fett.
Alle propanflasker blir trykktestet vært 10 år med grundig merking med årstallet for test og når flasken skal kontrolleres på nytt.
Tviler sterkt på om gassforhandleren fyller flasker som har godt ut på dato merking eller har andre defekter .

Kan være enig i at det er få steder som fyller på brygga men mange som bor i sentrale steder har denne muligheten.
Feks tar LPG Sogn ved Ullevål Stadion  219 kr for å fylle 10 kg propan mens det koster det dobbelte å bytte på bensinstasjonen og kanskje tre ganger så mye på marinaen.
Selv om prisen forskjellen i % kan være mye så ser jeg at besparelsen i kroner og øre er beskjeden i ett båt regnskap.
For egen del kjører jeg forbi gassforhandleren min nesten daglig så da er det for meg naturlig å kjøpe den tjenesten der da jeg i tillegg er trygg på sikkerheten rundt det å fylle på medbrakt beholder.

pipe

pipe

PS. Bytter flasker, få steder fyller. I tillegg er det en sikkerhet i at beholdere skiftes ut.

Jeg tror sikkerhets aspektet med å bytte flasker eller å få gassforhandleren til å fylle din medbrakte går ut på ett fett.
Alle propanflasker blir trykktestet vært 10 år med grundig merking med årstallet for test og når flasken skal kontrolleres på nytt på flaskene.
Tviler sterkt på om gassforhandleren fyller flasker som har godt ut på dato merking eller har andre defekter .

Kan være enig i at det er få steder som fyller på brygga men mange som bor i sentrale steder har denne muligheten.
Feks tar LPG Sogn ved Ullevål Stadion  219 kr for å fylle 10 kg propan mens det koster det dobbelte å bytte på bensinstasjonen og kanskje tre ganger så mye på marinaen.
Selv om prisen forskjellen i % kan være mye så ser jeg at besparelsen i kroner og øre er beskjeden i ett båt regnskap.
For egen del kjører jeg forbi gassforhandleren min nesten daglig så da er det for meg naturlig å kjøpe den tjenesten der.

pipe

pipe

Alle propanflasker blir trykktestet vært 10 år med grundig merking med årstallet for begge på flaskene.

Feks tar LPG Sogn ved Ullevål Stadion  219 kr for å fylle 10 kg propan mens det koster det dobbelte på bensinstasjonen og kanskje tre ganger så mye på marinaen.
For egen del kjører jeg forbi gassforhandleren min nesten daglig så da er det for meg naturlig å kjøpe den tjenesten der.

• Create New...