Jump to content

Edit History

andersb

andersb

Jeg er enig i at det nok ikke er en regattabåt som kaster hammer, båten som tar igjen folk der er en relativt stor fountain noe han nok er klar over at er skremmende så han kjører relativt sakte, jeg anslår 15-20 knop på måten han tar igjen, og også bølgen og bølgemønster bak.. Trolig kan også evnt andre forran han ha gjort at noen har blitt sure, og latt det gå utover tilfeldig bakover i feltet, da f.eks. han. 

Har du mange nok båter i bredden, i sakte fart, uansett hvor bredt det er mellom ting der vil du som motorbåt uansett måtte være nærmere noen, da også mer enn du hadde valgt ellers. Du har også poeng i at ikke alle har god kontroll, som jeg nevnte i annen tråd er det varierende grad kompetanse på førerne. 

Jeg kjørte smogen poker run, senest i 2018, og nivået på førerne var bra, da både hvordan de tok rask sidesjø men også hvordan de posisjonerte seg i forhold til andre båter, klart jeg så jo absolut ikke alle, men jeg var nok av de raskere der da, så så iaf hvordan de kjørte. det var absolutt IKKE full gass på båtene  de delene vi tok innaskjærs, da jeg klarte å henge med i skjærgårdsjeepen min med 6 personer ombord. 

Noen av kommentarene på blur er jo helt hinsides og sammenligner med STCC løp i gater osv. Folk er krenket. Folk elsker bli krenket. 

Å gå helt ut av plan og sånn er ikke tema når jeg tar igjen folk, men jeg pleier gå ned til si 25-30 knop, der lager jeg minimalt sjø, og ca lite lyd. 

 

jeg har 2 uker på seilbåt i sommer,  det er vel ca like mye tid som i motorbåt. Skal sies at jeg er litt bortskjemt med relativt store båter når vi seiler, typ 50+, men det skal virkelig ganske god halvplaner sjø til før ting begynner flytte på seg i de, klart du får kanskje litt saltvann i vin/champagneglasset, slikt har skjedd, tiltak ble å holde over glassene og kose oss videre ;) 

Ref skytebane, kan også si at standplass tak er ett usikkert sted å stå ;) 

andersb

andersb

Jeg er enig i at det nok ikke er en regattabåt som kaster hammer, båten som tar igjen folk der er en relativt stor fountain noe han nok er klar over at er skremmende så han kjører relativt sakte, jeg anslår 15-20 knop på måten han tar igjen, og også bølgen og bølgemønster bak.. Trolig kan også evnt andre forran han ha gjort at noen har blitt sure, og latt det gå utover tilfeldig bakover i feltet, da f.eks. han. 

Har du mange nok båter i bredden, i sakte fart, uansett hvor bredt det er mellom ting der vil du som motorbåt uansett måtte være nærmere noen, da også mer enn du hadde valgt ellers. Du har også poeng i at ikke alle har god kontroll, som jeg nevnte i annen tråd er det varierende grad kompetanse på førerne. 

Jeg kjørte smogen poker run, senest i 2018, og nivået på førerne var bra, da både hvordan de tok rask sidesjø men også hvordan de posisjonerte seg i forhold til andre båter, klart jeg så jo absolut ikke alle, men jeg var nok av de raskere der da, så så iaf hvordan de kjørte. det var absolutt IKKE full gass på båtene  de delene vi tok innaskjærs, da jeg klarte å henge med i skjærgårdsjeepen min med 6 personer ombord. 

Å gå helt ut av plan og sånn er ikke tema når jeg tar igjen folk, men jeg pleier gå ned til si 25-30 knop, der lager jeg minimalt sjø, og ca lite lyd. 

 

jeg har 2 uker på seilbåt i sommer,  det er vel ca like mye tid som i motorbåt. Skal sies at jeg er litt bortskjemt med relativt store båter når vi seiler, typ 50+, men det skal virkelig ganske god halvplaner sjø til før ting begynner flytte på seg i de, klart du får kanskje litt saltvann i vin/champagneglasset, slikt har skjedd, tiltak ble å holde over glassene og kose oss videre ;) 



×
×
  • Create New...