Hakkannen
*Dobbeltpost p.gr.av dårlig mobildekning
*Dobbeltpost p.gr.av dårlig mobildekning
Navionics Boating - navigasjonsapp, gode kart der man kan justere detaljrikdommen i kartet. Mange greie funksjoner som autoruting, tracking, legge til markører hvor man vil, ta bilder og legge til i kartet (greit å ta bilde av den steinen man må passe seg for, en fin holme man ønsker dra igjen senere, osv.), sjekke og redigere drivstoffpriser i kartet (som en kartbasert drivstoffbørs), drivstofforbruk + mer. I tillegg kan man dele ruter/tracks/bilder med andre med samme app.
Gule Sider På Sjøen - navigasjonsapp, for min del kun som backup i tilfelle Navionics skulle få problemer.
MarineTraffic - ais-mottaksapp. For å se større båter med ais, bruker den også til å finne ut hvilken type båt jeg ser når jeg ser noe interessant på avstand. I tillegg har jeg også appen OnCourse, der man skal kunne opprette sin egen ais (som fungerer opp mot MarineTraffic), men har ikke somlet meg til å registrere båten enda..
Real-Time Lightning Map - app med real-time oppdatering på lyn, får med seg 80-100% av lynnedslag (finnes også som nettside, om man ikke ønsker egen app).
Ship Shape Boat Lights - enkel og forståelig oversikt over ulike typer lanterneføring knyttet til hva type fartøy det er snakk om. Også en mulighet til å søke etter mulige typer båter ut fra antall hvite, grønne og røde lanterner man ser.
RS SafeTrx og Hjelp 113 - «sikkerhetsapper» (som forhåpentligvis aldri skal bli brukt) der man kan lage en profil med nødvendig info og bruke appen som hjelpemiddel til at Redningsselskapet eller Luftambulansen finner deg om det skulle oppstå en nødsituasjon.
Har også navigasjonsappen iSailor, men det kan virke som den appen lurte meg til å betale for å abonnere et år på kart jeg allerede har betalt for fra før (har hatt iSailor siden 2012). Det er visst nye eiere av firmaet som har kommet på en måte å tjene mer penger. Dårlig politikk mot gamle kunder synes jeg. Appen skal slettes når abonnementsperioden er over.