Jump to content

1973 Johnson 25, hvilken funksjon har denne armen?

Bruktmoped

Recommended Posts

Jeg lurte på om noen vet hva dette er og hvordan det skal være montert. Jeg har vært av med svinghjulet på en nyinnkjøpt gammel motor og justert stifterne, men når jeg monterte alt i sammen så jeg denne armen, sort plast som ser ut som den har vært montert feil av tidligere eier. Det er en fjær som bare henger og slenger. Hvordan skal den monteres og hvilken funksjon har den? Det ser ut som den skal holde noe i forbindelse med manuell start mekanismen. Jeg finner ikke noe om den

IMG_20190806_175826.jpg.199fae79db735c52a7f94c12906d41e4.jpgi clymer manualen. 

IMG_20190806_175805.jpg

Mulig den skal slå inn når motor står i gir. Da kan ikke motor startes uten at den er i fri. Ganske vanlig på endel  motorer.  Prøv å ta ett bilde litt lenger unna så den faktisk er i fokus. Lettere å se om man ikke trykker kameraet helt inntil ?

Redigert av S/Y Vega (see edit history)

A jack of all trades is a master of none, but oftentimes better than a master of one

Ok, jeg skal sjekke om det kan stemme, jeg hadde den nok i gir for å tørne motoren

Via propellen når jeg justerte stiftene. Jeg kan ta bedre bilder i morgen. Takk for tipset. ?Det er mulig dette er funksjonen til den armen. Kanskje du også kan svare på hva den skruen i bilde 2 gjør? Den ser ut til å ikke berøre noe som helst egentlig. Det se ut som det er meningen å justere noe. 

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...