Bruktmoped Startet 6.August.2019 Link til dette innlegget Startet 6.August.2019 Jeg lurte på om noen vet hva dette er og hvordan det skal være montert. Jeg har vært av med svinghjulet på en nyinnkjøpt gammel motor og justert stifterne, men når jeg monterte alt i sammen så jeg denne armen, sort plast som ser ut som den har vært montert feil av tidligere eier. Det er en fjær som bare henger og slenger. Hvordan skal den monteres og hvilken funksjon har den? Det ser ut som den skal holde noe i forbindelse med manuell start mekanismen. Jeg finner ikke noe om den i clymer manualen. Sitér dette innlegget Link to post
dieselfan Svart 6.August.2019 Link til dette innlegget Svart 6.August.2019 (redigert) ? Kanskje deleskisser på en av nettstedene som selger deler kan sette deg på sporet? Redigert 6.August.2019 av dieselfan (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Bruktmoped Svart 6.August.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.August.2019 Jeg har saumført YouTube videoer, service manual fra clymer og nettet ellers, men finner ikke noe angående dette så jeg håper at noen her vet eller kan poste et bilde an sin motor som viser korrekt installasjon ? Sitér dette innlegget Link to post
Taskeladden Svart 6.August.2019 Link til dette innlegget Svart 6.August.2019 har du noen litt bedre bilder? Sitér dette innlegget A jack of all trades is a master of none, but oftentimes better than a master of one Link to post
Bruktmoped Svart 6.August.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.August.2019 Er dette bedre det ser ut som den skal klemme borti recoil mekanismen eller noe sånt men eneste jeg har oppnådd med å prøve meg frem er at den hindrer meg til å dra i startsnoren så jeg skjønner ikke dens funksjon. Sitér dette innlegget Link to post
Taskeladden Svart 6.August.2019 Link til dette innlegget Svart 6.August.2019 (redigert) Mulig den skal slå inn når motor står i gir. Da kan ikke motor startes uten at den er i fri. Ganske vanlig på endel motorer. Prøv å ta ett bilde litt lenger unna så den faktisk er i fokus. Lettere å se om man ikke trykker kameraet helt inntil ? Redigert 6.August.2019 av S/Y Vega (see edit history) Sitér dette innlegget A jack of all trades is a master of none, but oftentimes better than a master of one Link to post
Bruktmoped Svart 6.August.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.August.2019 Ok, jeg skal sjekke om det kan stemme, jeg hadde den nok i gir for å tørne motoren Via propellen når jeg justerte stiftene. Jeg kan ta bedre bilder i morgen. Takk for tipset. ?Det er mulig dette er funksjonen til den armen. Kanskje du også kan svare på hva den skruen i bilde 2 gjør? Den ser ut til å ikke berøre noe som helst egentlig. Det se ut som det er meningen å justere noe. Sitér dette innlegget Link to post
maxi1431 Svart 7.August.2019 Link til dette innlegget Svart 7.August.2019 Har en Evenrude 8 hk fra 1984. Den har noe lignende dette, den hindrer at du får dratt i snora hvis du har for mye gass. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.